Κωνσταντίνος Δρακονταειδής: Στόχος μου, η Λευκάδα να γίνει το κέντρο των Ιονίων Νησιών

0
40

Με το βλέμμα στραμμένο στην εκ νέου διεκδίκηση της δημαρχίας, ο Κωνσταντίνος Δρακονταειδής κάνει απολογισμό έργου μέσω της «Αυγής» της Κυριακής, για να γίνει, όπως λέει, η Λευκάδα “το κέντρο των Ιονίων Νήσων” όχι μόνο σε επίπεδο προσέλκυσης τουριστών, αλλά για την προσέλκυση επενδύσεων, που σχετίζονται με τη θαλάσσια οικονομία. Αυτός είναι και ο λόγος που επένδυσε στη δημιουργία και τον εκσυχρονισμό των υποδομών, δρομολογώντας μεταξύ άλλων την κατασκευή της μονάδας διαχείρισης απορριμμάτων με υψηλές περιβαλλοντικές προδιαγραφές.

* Ποια έργα θεωρείτε ότι άφησαν το στίγμα σας στη θητεία που σε λίγους μήνες ολοκληρώνεται;

Στην πρώτη μας θητεία θέσαμε σε προτεραιότητα κυρίως έργα υποδομής στοχευμένα στη διαχείριση απορριμμάτων και την ύδρευση. Έτσι, πλέον βρισκόμαστε στη φάση δημοπράτησης της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ), που περιλαμβάνει υποδομή για ανακύκλωση και κομποστοποίηση.

Πρόκειται για μια πρωτότυπη λύση συνέργειας, καθώς η μονάδα θα επεξεργάζεται ετησίως 25.000 τόνους απορριμμάτων του Δήμου Λευκάδας και του Δήμου Ακτίου – Βόνιτσας, ενώ το υπόλειμμα θα τοποθετείται στον χώρο υγειονομικής ταφής υπολειμμάτων Ακτίου – Βόνιτσας. Το κόστος κατασκευής της ΜΕΑ ανέρχεται σε 7 εκατ. ευρώ από ΕΣΠΑ και μαζί με την προμήθεια μηχανημάτων αυτό ανεβαίνει στα 10 εκατ. ευρώ. Η ΜΕΑ θα παίξει πολύ μεγάλο ρόλο στην προσπάθειά μας για χρήση των τεσσάρων ρευμάτων διαλογής των απορριμμάτων. Στα Ιόνια Νησιά είμαστε το πρώτο νησί που θα προχωρήσουμε στην υλοποίηση μιας τέτοιας εγκατάστασης, μιας και η ΜΕΑ θα δημοπρατηθεί μέσα στην άνοιξη. Από την πλευρά της, η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων έχει χρηματοδοτήσει τη δημιουργία πράσινων σημείων, πράγμα που βοηθά στην επίτευξη των στόχων της ανακύκλωσης.

Η δεύτερη μεγάλη παρέμβασή μας αφορούσε στην ύδρευση. Ήδη έχουμε εκτελέσει έργα και δρομολογούμε άλλα, προϋπολογισμού 6 εκατ. ευρώ, κυρίως για κάποια χωριά που έχουν αυξημένη τουριστική κίνηση. Πρόσφατα εγκρίθηκαν 2 εκατ. ευρώ για έργα ύδρευσης μέσω του προγράμματος “Φιλόδημος” και θα προχωρήσουμε στη δημοπράτηση.

Ενισχύοντας τις υποδομές του νησιού, είμαστε σε συνεννόηση με το υπουργείο Υποδομών για να προχωρήσει η νέα ζεύξη της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία, που θα δώσει μια πολύ μεγάλη ανάσα στο νησί και θα αποσυμφορήσει την κίνηση, ιδίως κατά την τουριστική περίοδο.

Παράλληλα, ολοκληρώνουμε το τουριστικό αγκυροβόλιο στη Βασιλική, προϋπολογισμού 16 εκατ. ευρώ. Κι είναι ένα ακόμη βήμα, καθώς με την έγκριση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (ΟΧΕ) και την έκδοση πρόσκλησης ύψους 24 εκατ. ευρώ, στόχος μας είναι η Λευκάδα να γίνει το κέντρο των Ιονίων Νήσων στη θαλάσσια οικονομία, αφού συνδυάζουμε και την επάρκεια σε υποδομές, αλλά και το φυσικό περιβάλλον, που είναι ένα αρχιπέλαγος. Σε επίπεδο μακρο-περιφέρειας λαμβάνουμε υπ’ όψιν την Αδριατική και η στρατηγική της ΟΧΕ κινήθηκε σε αυτή την κατεύθυνση. Σημαντική εξέλιξη είναι ότι, με τον νέο χάρτη των πανεπιστημίων στην Λευκάδα ιδρύεται πανεπιστημιακό τμήμα που θα έχει αντικείμενο τη θαλάσσια οικονομία.

* Τι σημαίνει για εσάς η εφαρμογή της απλής αναλογικής;

Διαχρονικά έχω την άποψη ότι η απλή αναλογική είναι θετικό μέτρο. Η σκέψη όμως είναι η εξής: Πέρα από τα ζητήματα της δημοκρατίας, τα οποία, κατά τη γνώμη μου, είναι εξαιρετικά σοβαρά, υπάρχει ένα μεγαλύτερο στοίχημα που έχουμε μπροστά μας ως κοινωνία και ως χώρα: “Πρέπει να μάθουμε να κουβεντιάζουμε”. Δυστυχώς, για συγκεκριμένους λόγους, δεν το έχουμε καταφέρει. Εμείς, ως παράταξη, στη διοίκηση πορευτήκαμε με ένα διαφορετικό μοντέλο, με ένα μοντέλο συνεννόησης με τις άλλες παρατάξεις, ανεξάρτητα από τις διαφορές που μπορεί να υπάρχουν. Εμείς στην καθημερινότητά μας έχουμε τη λαϊκή συνέλευση ή για πολύ σημαντικά θέματα καλούμε τους επικεφαλής των παρατάξεων, ώστε να υπάρξει συνεννόηση. Αυτό είναι ένα νέο μοντέλο διοίκησης και απλή αναλογική δίνει ακριβώς αυτή την δυνατότητα.

* Ποιες, κατά τη γνώμη σας, θεσμικές αλλαγές απαιτούνται στην Αυτοδιοίκηση;

Το πρόβλημα που συνδέεται άμεσα με την εφαρμογή της απλής αναλογικής είναι αυτό της γραφειοκρατίας. Δυστυχώς, πρόκειται για ένα στοίχημα που το έχουμε χάσει και το μόνο σίγουρο είναι ότι απαιτούνται άλματα. Δεν μπορεί για έργο του οποίου η πίστωση έχει εγκριθεί και έχει ενταχθεί στον προϋπολογισμό, για να ξεκινήσει η εκτέλεσή του να χρειάζονται πολύμηνες γραφειοκρατικές διαδικασίες. Επίσης, παρότι οι προσλήψεις των 8.500 μονίμων υπαλλήλων στις ανταποδοτικές υπηρεσίες είναι θετικό βήμα, όπως και η πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού, πιστεύω ότι οι προσλήψεις πρέπει να συνεχιστούν. Δυστυχώς, τα Μνημόνια έβαλαν τη σφραγίδα τους με τέτοιο τρόπο που έχουν “κρεμασμένη” την Αυτοδιοίκηση. Για να αντιστραφεί αυτή η κατάσταση, απαιτούνται άλματα.

 

Ο Κωνσταντίνος Δρακονταειδής γεννήθηκε στη Λευκάδα, όπου διέμεινε μέχρι την ηλικία των 12 ετών. Ακολούθως, η οικογένειά του μετακόμισε στην Αθήνα, όπου και ολοκλήρωσε τις σπουδές του ως τεχνολόγος μηχανικός συγκοινωνιακών και τοπογραφικών έργων. Εργάστηκε επί σειρά ετών στην ΠΥΡΚΑΛ. Το 1986 μετατάχθηκε στο υπουργείο Οικονομικών ως εφοριακός υπάλληλος και υπηρέτησε αρχικά στη ΔΟΥ. Πρέβεζας και από το 1989 στη ΔΟΥ Λευκάδας έως τη συνταξιοδότησή του, το 2014. Υπήρξε από νεαρή ηλικία πολιτικά ενεργός και από το 1989 εκλεγμένος στο Δ.Σ. του Συλλόγου Εφοριακών Άρτας – Πρέβεζας – Λευκάδας. Το 2005 ήταν βασικό ιδρυτικό μέλος της δημοτικής κίνησης «Όλοι για τη Λευκάδα» με την οποία, ως επικεφαλής, κατήλθε στις δημοτικές εκλογές του 2006 και του 2010, όπου και εκλέχθηκε, μαζί με άλλους συναγωνιστές της κίνησης, δημοτικός σύμβουλος. Στις εκλογές του 2014, αναδείχτηκε δήμαρχος Λευκάδας. Είναι έγγαμος και έχει δύο παιδιά.