Ο Κ. Δρακονταειδής για όλα τα τοπικά ζητήματα στον Prisma 91.6

Καλεσμένος στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91.6 (3/2/2020), ήταν ο πρώην Δήμαρχος Λευκάδας και επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ» Κωνσταντίνος Δρακονταειδής ο οποίος σχολίασε την τοπική επικαιρότητα, εφ’ όλης της ύλης.

Αναφορικά με την αντιπολιτευτική τακτική της Παράταξής του το προσεχές διάστημα είπε τα εξής:

«‘Όταν διαφωνείς με κάτι δεν το ψηφίζεις και αυτό είναι αυτονόητο. Γι αυτό όπως έχω δηλώσει επανειλημμένως και στο δημοτικό συμβούλιο την κάθε διαφωνία μας, την διαφορετική μας προσέγγιση, την κάθε μας πρόταση μας θα την βάζουμε στο τραπέζι και θα την αναδεικνύουμε. Άλλωστε αυτός είναι και ο λόγος της παρουσίας μας..

Εμείς ως δημοτική κίνηση «ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ» ήμασταν απόλυτα ξεκάθαροι από την αρχή. Από το καλοκαίρι μετά τις εκλογές είχαμε πει ότι θα στηρίξουμε τη δημοτική αρχή σε όλα τα πρώτα της βήματα, δεν θα της ασκήσουμε κριτική το πρώτο διάστημα (και αυτό έγινε ορατό), καθώς ως νέα δημοτική αρχή πρέπει να βρει τα πατήματα της και το ρυθμό της. Γι’ αυτό κάναμε ορισμένα πράγματα που ήταν ενδεικτικά της απόφασής μας αυτής και χαρακτηρίζουν την πολιτική μας πορεία. Θυμίζουμε ότι δεν μοιράσαμε την δεύτερη ΣΑΤΑ που είχε έρθει από την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πριν από τις εκλογές, χωρίς να γνωρίζουμε τότε το αποτέλεσμα και είχαμε πει ότι για λόγους δεοντολογίας η νέα δημοτική αρχή οφείλει να κάνει το κουμάντο σε σχέση με το ποσό των 700 χιλιάδων.

Παράλληλα μετά τις εκλογές είχα δηλώσει και μέσα από την εκπομπή σας, ότι θα ψηφίσουμε τον πρώτο προϋπολογισμό, καθώς νομίζω ότι για κάθε σοβαρό πολίτη οι λόγοι είναι προφανείς. Έχουμε μία νέα δημοτική αρχή, θέλει κάποιους μήνες για να ξεδιπλώσει κάποια πράγματα που έχει στο μυαλό της και σε αυτή την προσπάθεια δεν θα σταθούμε εμπόδιο, τουλάχιστον το πρώτο διάστημα.

Η δημοτική αρχή μπαίνει ήδη στον έκτο μήνα της, υπάρχουν ήδη ζητήματα που θα αρχίσουν να αναπτύσσονται και από τη δική μας μεριά και θα αναδείξουμε το επόμενο διάστημα για να βελτιωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο η λειτουργία του δήμου μας και τα οφέλη να είναι πάντα μόνο για τον τόπο και τους πολίτες.

Εμείς θα κάνουμε αντιπολίτευση προγραμματική με προτάσεις και όχι με κατάρες και κραυγές, όπως πολλές φορές στο δημοτικό συμβούλιο ακούσαμε στο παρελθόν και ακούμε. Εμείς δεν θα ακολουθήσουμε αυτό το δρόμο, θα είμαστε σοβαροί, θα λέμε την άποψή μας, θα συμφωνούμε όπου συμφωνούμε και θα διαφωνούμε όπου θεωρούμε ότι το καράβι δεν έχει τη σωστή ρότα.”

Στο ερώτημα αν τον προβληματίζει το γεγονός πώς η αντιπολίτευση είναι στις πλάτες κυρίως της  παράταξης του κ. Γληγόρη, με την έννοια ότι ο κόσμος που δεν συμπαθεί την παράταξη του κ. Καλού, θα βρει πεδίο σε έναν άλλο πολιτικό χώρο και όχι στη δική τους παράταξη, ανέφερε τα εξής:

«Η δημοτική αρχή θα κριθεί εκ του αποτελέσματος και προφανώς επειδή στην πορεία της θα αρχίσουν να υπάρχουν αρνητικά ή θετικά, οι πολίτες τελικά θα ελέγξουν το ισοζύγιο και σίγουρα θα την κρίνουν.

Ωστόσο εμείς ποτέ δεν είμαστε οπαδοί των κραυγών. Ο καθένας μας μπορεί εύκολα να φωνάζει , όμως ο τόπος μας έχει ανάγκη από μία συγκροτημένη πολιτική αναφορικά με την πορεία του, με προτάσεις, ιδέες και προφανώς υλοποίηση και με ενοχλεί να ακούω στο δημοτικό συμβούλιο ή να βλέπω συμπεριφορές κυρίως που δεν συνάδουν με τη λειτουργία ενός τέτοιου θεσμικού οργάνου.

Αυτό με ενοχλούσε και στο παρελθόν, με ενοχλεί και τώρα αφού άποψή μας είναι ότι αυτές οι συμπεριφορές δεν είναι ο ορθός τρόπος για να κάνεις αντιπολίτευση σε μία δημοτική αρχή και να έχεις τα προσδοκώμενα αποτελέσματα για την κοινωνία.

Ο όρθος τρόπος είναι να εκφράσεις με σαφή τρόπο τη διαφωνία σου, να πεις τις προτάσεις σου, την διαφορετική προσέγγιση και δεν χρειάζονται να γίνονται “συγκρούσεις” όπως η τελευταία με τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, καθώς ο πολίτης που ακούει σκέφτεται ότι αυτό δεν βοηθάει, σκέφτεται ότι δεν μας έστειλε εκεί για ανούσιες αντιπαραθέσεις ή σκοπιμότητες με στοιχεία προσωπικής προβολής αλλά να βοηθήσουμε για να λυθούν τα προβλήματα.»

Στην επισήμανση ωστόσο ότι οι αντιδράσεις και οι προτάσεις προκύπτουν, από τα ερωτήματα που μπαίνουν και δεν παίρνονται οι απαντήσεις, ανέφερε ότι απέφευγαν τις ερωτήσεις στη βάση της λογική που προανέφερε.

“Με την συμπλήρωση του 6μήνου θα αρχίσουμε να θέτουμε ζητήματα, γιατί θεωρούμε ότι πλέον η δημοτική αρχή έχει γνώση, θα μπορεί και θα πρέπει να απαντάει πειστικά.

Ωστόσο και η απάντηση της κάθε δημοτικής αρχής, του κάθε δημάρχου κρίνεται. Αν μου δοθεί μία απάντηση που δεν με ικανοποιεί, δεν σημαίνει ότι θα βάλω τις φωνές ή θα έρθω σε ρήξη με το δήμαρχο Λευκάδας, καθώς υπάρχουν και άλλοι τρόποι που μπορείς να χρησιμοποιήσεις και να για να αναδείξεις την αδυναμία ή το λάθος του δημάρχου και της δημοτικής αρχής.”

Ο κ. Δρακονταειδής, απάντησε και στο ερώτημα γιατί η δημοτική παράταξη «ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ» επισκέπτεται κατά καιρούς έργα που ξεκίνησαν ως δημοτική αρχή και βγάζει δελτία τύπου, λέγοντας πώς ο βασικός λόγος όταν έχεις μία παρουσία σε οτιδήποτε πρόβλημα προκύπτει, είτε θετικών όπως εξέλιξη έργων ή αρνητικά ζήτημα θέλει να δείξει ότι είμαστε παρόντες.

«Πρέπει να θυμίσω ότι η Δημοτική Παράταξη «ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ» που δημιουργήθηκε το 2005, δεν λειτούργησε ποτέ με «καμπανιακό» χαρακτήρα. Δεν εμφανιζόταν κάθε φορά πέντε μήνες πριν τις εκλογές, είχε και έχει μόνιμη παρουσία αλλά και πολυεπίπεδη δράση. Έχουμε λοιπόν εμπειρία αλλά κυρίως διαφορετική αντίληψη για το πώς πρέπει να συμμετέχεις σε εκλογικές διαδικασίες, πώς να δράσεις στο επίπεδο της κοινωνίας, να δείχνεις την παρουσία σου με έργα και όχι με λόγια. Στη βάση λοιπόν αυτής της λογικής γίνονταν, γίνονται και θα συνεχίζονται να γίνονται επισκέψεις σε εκτελούμενα έργα ή όπου υπάρχουν προβλήματα.

Ενδεικτικά να αναφέρω ότι το μήνα Δεκέμβριο δημοπρατήθηκαν έργα που ήταν στον προϋπολογισμό από τα προηγούμενα χρόνια, ύψους 3,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Παράλληλα όμως έχουμε και την υποχρέωση να ενημερώνουμε και να θυμίζουμε στους συμπολίτες μας, τα πολλά έργα που «τρέξαμε» τα προηγούμενα πέντε χρόνια της θητείας μας δίνοντας μεγάλες μάχες, χωρίς αυτό να είναι προτεραιότητά μας.

Για παράδειγμα αν και δεν εκδώσαμε δελτίο τύπου, είμαστε παρόντες σε όλες τις γενικές συνελεύσεις για το θέμα του Κτηματολογίου στους Τσουκαλάδες και όχι μόνο.»

Αναφερόμενος στον προϋπολογισμό του 2020 τον χαρακτήρισε αναπτυξιακό και συνέχισε: «Το  τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου είναι περίπου 35.000.000 ευρώ εκ των οποίων ποσό 32.500.000 αφορά έργα που εμείς εντάξαμε την προηγούμενη περίοδο και θα υλοποιούνται για καιρό. Είναι σαν να αρνείσαι το παιδί σου.

«Ο προϋπολογισμός έχει αναπτυξιακό χαρακτήρα, προφανώς θα θέλαμε μεγαλύτερο. Η δημοτική αρχή Θα κριθεί στον επόμενο και μεθεπόμενο προϋπολογισμό, για να δούμε και αυτή με τη σειρά της τι θα φέρει στον τόπο από κονδύλια και καινούργια έργα που έχει ανάγκη ο τόπος και φυσικά όλοι κρινόμαστε.»

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησης του ο κ. Δρακονταειδής ανέφερε τα εξής σχετικά με την εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα και την άποψη της Παράταξής του:

«Για παράδειγμα και με αφορμή το δελτίο τύπου του βουλευτή για Μαρίνα στο Βλυχό, αφού σας θυμίσω ότι το έργο το έτρεξε η προηγούμενη δημοτική αρχή, να σας πω ότι εμείς θέλουμε αυτή την επένδυση, που προφανώς θα την εκμεταλλεύεται ο ιδιώτης, γιατί ο δήμος θα έχει έσοδα. Άρα ας μην μας καταριούνται (σκόπιμα βέβαια) ορισμένοι ότι εμείς δεν θέλουμε την εμπλοκή του ιδιώτη, σημασία έχει με ποιους όρους και με πιο καθαρό τρόπο τους έχεις.

Μάλιστα στο Δημοτικό Συμβούλιο, έθεσα στον κ. Σολδάτο, που είχε κάνει αναφορές για το συγκεκριμένο ζήτημα, την περίπτωση (στην οποία φαίνεται να προσανατολίζεται η κυβέρνηση) το αμέσως επόμενο διάστημα να εφαρμόσει ΣΔΙΤ στο νοσοκομείο της Λευκάδας, αναφέροντας ότι δεν είναι το ίδιο και όποιος το λέει αυτό είναι ή πολιτικά αφελής, ή πονηρός καθώς μέσα από όλα αυτά θέλει να περάσει συγκεκριμένες πολιτικές.»

Τόνισε ότι το επόμενο διάστημα θα γίνει ένας «μικρός πόλεμος», καθώς η κυβέρνηση προσανατολίζεται τα λιμενικά ταμεία, τα οποία στη μεγάλη τους πλειοψηφία διαχειρίζονται οι δήμοι, να παραχωρηθούν στο κράτος. Ο υπουργός κ. Πλακιωτάκης, σε συνέντευξή του στη Ναυτεμπορική έθεσε ζήτημα ότι σε πρώτη φάση 71 λιμάνια μέσα σε αυτό και το λιμάνι της Λευκάδας θα τα πάρει το κράτος για να τα δώσει σε ιδιώτες. Τώρα ακριβώς που τα λιμάνια αρχίζουν να γίνονται παραγωγικά και να έχουν έσοδα, γιατί όχι και κέρδη.

«Αυτό το λέω για να δείξω τη διαφορά στη λογική που υπάρχει, καθώς όταν μιλάμε για ιδιώτες δεν είναι το ίδιο να λες ότι την καθαριότητα θα την πάρω από το δήμο και θα την δώσω σε ιδιώτες.

Το να δώσεις σε έναν ιδιώτη μία εργολαβία καθαριότητας, τέτοιες γίνονται πολλές, γινόταν και θα γίνονται, δεν είναι το ίδιο όμως να δώσεις όλη την υπηρεσία.

Νομίζω ότι ήμουν πολύ σαφής σε ποια πράγματα μπορεί να εμπλακεί ο ιδιώτης και σε ποια λέμε ότι δεν μπορεί,  όπως π.χ. στο Νοσοκομείο της Λευκάδας, το Λιμενικό Ταμεία, κ.λπ.»

Μάλιστα το Νοσοκομείο της Λευκάδας, στις 7 Ιουλίου που έγιναν οι  εκλογές είχε 39 γιατρούς και τώρα κλείνουν κλινικές, γιατί οι γιατροί φεύγουν για διάφορους λόγους.

Εσείς αυτό θεωρείτε ότι έγινε από λάθος ή ανικανότητα, ότι το Υπουργείο το ξέχασε και δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει;

Κατά τη γνώμη μας γίνεται μία συνειδητή προσπάθεια απαξίωσης του νέου νοσοκομείου της Λευκάδας, ώστε σε 5 – 6 μήνες να έρθει ο Υπουργός Υγείας και εκβιαστικά να πει ότι θα πρέπει να δουλέψουν και ιδιώτες γιατροί.

Στην επισήμανση ότι ο βουλευτής Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς, στην πρόσφατη συνέντευξή του στον Prisma 91,6, είπε ότι κάποιοι επικουρικοί γιατροί έφυγαν, ενώ θα μπορούσαν να έχουν παραμείνει στη θέση τους, ο κ. Δρακονταειδής είπε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε ανακοινώσει προσλήψεις μερικών χιλιάδων, οι οποίες ήταν στον ΑΣΕΠ, μονίμων γιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού.

“Αν θέλει η νέα κυβέρνηση να ανακάμψει η υγεία, ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα! Να προχωρήσει στις προσλήψεις μονίμων γιατρών, δεν αναφέρομαι μόνο στη Λευκάδα, αλλά σε όλη την Ελλάδα, ώστε να ενισχύσει το σύστημα υγείας.

Μάλιστα την άνοιξη του 2015 το νοσοκομείο Λευκάδας είχε 19 γιατρούς με όλες τις κλινικές κλειστές και τον Ιούλιο του 2019 που έγιναν οι εκλογές είχε 39 και αυτό κάτι πρέπει να μας πει.

Πρέπει να γνωρίζουμε πως ότι κι αν κάνουμε στη ζωή μας, πίσω του κρύβεται πολιτική, όπως ανέφεραν συχνά οι αρχαίοι πρόγονοί μας.

Οι πρόγονοί μας έλεγαν λοπόν ότι η ενασχόλησή μας με τα κοινά, τον άνθρωπο τον πάει ένα βήμα μπροστά. Σήμερα, σε κεντρική πολιτική σκηνή, κάποιοι θέλουν όλα να τα ουδετεροποιήσουν και να περάσουν πολιτικές που είναι σε βάρος της κοινωνίας και υπέρ συγκεκριμένων συμφερόντων.

Αυτή είναι η προσέγγιση μας και με αυτό τον τρόπο πιστεύω ότι οι πολίτες πρέπει να σκύψουν πάνω από τα προβλήματα και να δουν, να κρίνουν και να βγάλουν τα συμπεράσματα τους.»

Αναφορικά με τη σκοπιμότητες που έχει αναφέρει στο δημοτικό συμβούλιο και έχουν να κάνουν με μη δημιουργία εργοστασίου ΜΟΠΑΚ στην συγκεκριμένη τοποθεσία, καθώς και στους προβληματισμούς που έχουν ακουστεί στο δημοτικό συμβούλιο, ότι η λύση αυτή είναι ξεπερασμένη, ο πρώην δήμαρχος απάντησε ότι για το θέμα των συμφερόντων δεν είναι κάτι που έχει αναφέρει τώρα πρώτη φορά.

«Βλέπω ότι αυτά τα συμφέροντα το θυμήθηκαν τώρα ξαφνικά. Αυτή η ιστορία έρχεται από το παρελθόν, καθώς κάποιοι δεν ήθελαν το εργοστάσιο εκεί.

Επίσης έχω επαναλάβει πολλές φορές ότι αν εμείς επιλέγαμε μία θέση για τη μονάδα, δεν θα επέλεγα ούτε εγώ αυτή τη θέση.

Όσοι μιλάνε για τις άλλες λύσεις, κατά τη γνώμη μου, δεν έχουν πλήρη γνώση από διοίκηση, δεν γνωρίζουν στην Ελλάδα τι σημαίνει να χωροθετηθεί μία μονάδα.

Εμείς δεν μπορούσαμε να ξεκινήσουμε για να βρούμε μία άλλη θέση όταν αναλάβαμε στο τέλος του 2014. Ούτε βέβαια μπορούν να λένε συνέχεια κάποιοι ότι η τεχνολογία προχωράει. Δεν μας λένε δα και καμιά σημαντική είδηση.

Όμως όταν σχεδιάζεις κάτι, γνωρίζεις ότι αυτό υλοποιείται μετά από πολλά χρόνια και η τεχνολογία μπορεί να είναι ξεπερασμένη. Εσύ όμως τότε δεν μπορείς να αλλάξεις το σχεδιασμό γιατί τότε κοροϊδεύεις την κοινωνία, όταν λες να πάμε σε άλλες λύσεις. Επειδή για να σταματήσεις αυτό, να σχεδιάσεις και να ξεκινήσεις κάτι διαφορετικό από την αρχή, χρειάζεσαι άλλα 10 χρόνια.

Εδώ να αναφέρω ότι σε 2 με 3 χρόνια η τεχνολογία αναφορικά με την διαχείριση των απορριμμάτων θα έχει εκτοξευθεί και σε άλλες μορφές, που θα βοηθούν στην επίλυση του.

Σχηματικά θέλω να το θέσω: υπάρχει η Lamborghini που μπορεί να τρέχει με 400 χιλιόμετρα, υπάρχουν όμως και άλλα αυτοκίνητα που τρέχουν με 200 km. Σε αυτή τη χώρα όμως περπατάγαμε με 10 km κι αν τρέξουμε τώρα, καλύτερα είναι να πάμε με 200 παρά με 400. Αυτή την περίοδο στην Ελλάδα δημοπρατούνται μόλις τα 3 πρώτα εργοστάσια αυτής της μορφής, ένα εκ των οποίων είναι στη Λευκάδα.

Επομένως το έργο αυτό δεν μπορεί να γυρίσει πίσω. Για να επανέλθω όμως πάλι στα συμφέροντα θα σας το πω και πάλι με ένα παράδειγμα. Αν εσείς είχατε, κοντά στην περιοχή που θα γίνει η μονάδα και που 40 χρόνια θάβονται τα σκουπίδια μπαζώνοντας τη θάλασσα, το σπίτι σας ή είχατε αγοράσει ένα αγροτεμάχιο 4 στρέμματα ή ένα οικόπεδο, είναι προφανές ότι θα σας ενοχλούσε αφού θα σας ήταν πιο δύσκολο να το αξιοποιήσετε.

Τον καθένα θα ενοχλούσε αυτό και τέτοιου είδους συμφέροντα μικρότερα ή μεγαλύτερα υπάρχουν και στην περιοχή, τα οποία δεν θα ήθελαν να πραγματοποιηθεί εκεί το εργοστάσιο.»

Για το θέμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και σχολιάζοντας την αναφορά του βουλευτή Λευκάδας στην συζήτηση του νομοσχεδίου ότι δεν πρέπει να ανησυχεί η Λευκάδα για το Πανεπιστημιακό Τμήμα, είπε τα εξής:

«Όταν η κυβέρνηση ανακοίνωσε την αναστολή της λειτουργίας των 37 τμημάτων. Μη σας διαφεύγει ότι είχε προηγηθεί η οριστική κατάργηση των διετών προγραμμάτων εκπαίδευσης για την οποία εμείς ως Δημοτική Αρχή είχαμε άμεσα αντιδράσει, σημαίνοντας τον κίνδυνο για το πανεπιστημιακό τμήμα. Δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε.

Αυτό ήταν το πρώτο βήμα και στη συνέχεια ήρθε η αναστολή της δημιουργίας των 37 νέων πανεπιστημιακών τμημάτων σε όλη την χώρα ανάμεσα σε αυτά και της Λευκάδας.

Η λογική της κυβέρνησης ήταν να τα καταργήσει οπωσδήποτε με τον βουλευτή Λευκάδας κ. Καββαδά να μην ψηφίζει μόνο την αναστολή της λειτουργίας των τμημάτων και της Λευκάδας αλλά και την εξομοίωση των ιδιωτικών κολεγίων με τα ελληνικά πανεπιστήμια κολέγια. Και γι’ αυτά πρέπει να απαντήσει.

Πλέον ένας απόφοιτος ιδιωτικού κολλεγίου με βάση την καινούργια διάταξη μπορεί να διοριστεί στην εκπαίδευση και δεν καταλαβαίνω Από πού προκύπτει αυτό.

Είναι προφανές πως υπάρχει ένα σχέδιο της Κυβέρνησης να ενισχυθεί ο ιδιωτικός τομέας και στην παιδεία. Μέσα σε αυτή τη λογική θα πρέπει και τα δημόσια πανεπιστήμια να απαξιωθούν και ταυτόχρονα ότι καινούργιο πάει να δημιουργηθεί  να κτυπηθεί και να σταματήσει.

Αναφορικά με την αισιοδοξία του βουλευτή για τη δημιουργία πανεπιστημιακού τμήματος, είμαι και εγώ πιο πολύ αισιόδοξος από τον ίδιο καθώς αυτό στη Λευκάδα θα γίνει, όχι όμως επειδή το ήθελε ο ίδιος, αλλά γιατί έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται οι συμπολίτες μας και να καταλαβαίνουν ότι η απόφαση της κυβέρνησης και η ψήφος του κ. Καββαδά συνιστά πρόβλημα για τη Λευκάδα, αφού πρώτα έρχεται η παιδεία και στη συνέχεια η ανάπτυξη ενός τόπου.

Για αυτούς τους λόγους είμαι βέβαιος ότι η κυβέρνηση θα υποχωρήσει άτακτα, όπως το ίδιο έκανε με την πρόθεσή της να καταργήσει το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ.

Εδώ μάλιστα αξίζει να αναφέρουμε ότι 333 δήμαρχοι και δημοτικά συμβούλια, ανεξάρτητα πολιτικής τοποθέτησης, έκραξαν την κυβέρνηση για την πρόθεσή της αυτή καθαρά λόγω ιδεοληψίας απέναντι στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, που το είχε εφαρμόσει αυτό το κατά γενική ομολογία αποτελεσματικό και με πλήρη διαφάνεια πρόγραμμα.»

Σχολιάζοντας το δελτίο τύπου του βουλευτή για την Μαρίνα στο Βλυχό, την επίσκεψη  εκπροσώπου της Enterprise Greece και τη ζεύξη, ανέφερε τα εξής:

«Θέλω να θυμίσω στον κ. βουλευτή, γιατί ενδεχομένως μπορεί να το έχει ξεχάσει, ότι η προηγούμενη δημοτική αρχή, ήταν αυτή που υπέγραψε την προγραμματική συμφωνία με τη συγκεκριμένη εταιρεία, για να προχωρήσουν οι προμελέτες στο Βλυχό.

Μάλιστα να σας θυμίσω ότι ο κ. Σκλάβος, είχε επισκεφθεί ξανά τη Λευκάδα και το Βλυχό.

Ο λόγος που το λέω είναι ότι όταν κάνεις αναφορά σε ένα δελτίο τύπου για κάτι για το οποίο υπάρχει προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Δήμου Λευκάδας και πας να παίξεις το παιχνίδι ότι “το έργο σου ανήκει”, δεν είναι ορθό, καθώς όλα αυτά έχουν ψηφιστεί στο δημοτικό συμβούλιο και έχουν βγει ανακοινώσεις, είναι δρομολογημένα και η ευθύνη του βουλευτή είναι να πιέσει στην κατεύθυνση να τρέξουν πιο γρήγορα.

Μάλιστα την Μαρίνα την συνδέσαμε ευθέως με τη ζεύξη της Λευκάδας, για να είναι οικονομικά ανταποδοτικό αυτό το έργο (της ζεύξης), για όσους δώσουν προσφορά σε όποια λύση επιλεχθεί.

Αναφορικά με τις ιδέες που ακούγονται για διαφορετικό τρόπο ζεύξης, όλες έρχονται από το παρελθόν και καμία δεν είναι καινούργια.

Για παράδειγμα, το να μεταφέρουμε την ίδια γέφυρα, η μία τύπου νέα, στην καινούργια θέση είναι μία παλιά ιδέα που έρχεται εδώ και πολλά χρόνια. Το ίδιο ισχύει για την υποθαλάσσια και την υπέργεια.

Εμείς όταν ήμασταν δημοτική αρχή είχαμε συμφωνήσει με την προηγούμενη κυβέρνηση και είχαμε πετύχει να ανακοινωθεί επίσημα το Δεκέμβριο του 2017 από τα χείλη του τότε πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα, στο αναπτυξιακό συνέδριο Κέρκυρας, ότι η ζεύξη της Λευκάδας θα γίνει.

Επί υπουργίας Χρ. Σπίρτζη, είχε ανατεθεί σε εταιρεία να συγκεντρώσει όλες τις ιδέες, τις απόψεις και ότι έχει μελετηθεί ως στοιχείο, να κατατεθούν στο υπουργείο και αυτό να αποφασίσει τόσο για τη ζεύξη, όσο και για το οικονομικό μοντέλο.

Εμείς τότε είχαμε πει ότι θέλουμε μία βιώσιμη λύση και να συνδέεται με το ζήτημα της μη επιβάρυνσης των πολιτών με διόδια.

Μερικοί αναμασούν συνεχώς ότι η προηγούμενη δημοτική αρχή σταμάτησε τη ζεύξη. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα από αυτό και αποδεικνύεται από τα έγγραφα.

Εμείς με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου είχαμε ζητήσει να γίνει η ζεύξη, αλλά χωρίς την επιβολή διοδίων, είτε από δημόσιους πόρους, είτε από ευρωπαϊκά προγράμματα και μάλιστα παρόμοια ήταν και η απόφαση του ίδιου οργάνου επί δημαρχίας Κ. Αραβανή.»

Στο ερώτημα πώς το Υπουργείο πήρε την απόφαση να σταματήσει το έργο, ο πρώην δήμαρχος είπε ότι αυτό έβγαλε μια απόφαση, επικαλούμενο διάφορα ζητήματα και ανάμεσα σε αυτό και την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, όχι όμως στο να σταματήσει το έργο αλλά το πως θα συνεχιστεί η διαδικασία και συνέχισε:

«Μετά από αλλεπάλληλες επαφές και την επίσημη ανακοίνωση του τότε πρωθυπουργού, ξεκίνησε μία αλληλογραφία με το υπουργείο, τους απαντήσαμε ότι εφόσον δεν υπάρχουν δημόσιοι πόροι ή δεν μπορεί να ενταχθεί σε Ευρωπαϊκά προγράμματα και εφόσον επιλέξετε να πάτε μέσω ανάθεσης σε ιδιώτη, τότε εμείς σας λέμε, ότι δεν θέλουμε την Μαρίνα Mega Yacht μέσα στο ιχθυοτροφείο και σας προτείνουμε για την προώθηση του έργου Μαρίνα στο Βλυχό. Παράλληλα τρέξαμε τις διαδικασίες και κάναμε προγραμματική σύμβαση με την ανώνυμη εταιρεία του δημοσίου όπως την Enterprise Greece για να περπατήσει το έργο με fast track διαδικασίες.”

Στην επισήμανση ακροατή ότι με τροπολογία του βουλευτή Λευκάδας έχει μειωθεί το ποσό της επένδυσης, ο κ. Δρακονταειδής είπε ότι στις επαφές που είχαν με τον τότε Υπουργό κ. Σπίρτζη και με την Enterprise Greece, αυτές τις διαδικαστικές αποφάσεις για την επένδυση, έπαιρνε η διυπουργική επιτροπή.

«Το ότι σήμερα έρχεται η κυβέρνηση και λέει ότι σ’ αυτές τις επενδύσεις που ονομάζω στρατηγικού χαρακτήρα κατεβάζω το όριο, καλά κάνει και το πράττει, αυτό όμως δεν συνιστούσε πρόβλημα στο να υλοποιηθεί το έργο, γιατί την απόφαση του έργου θα έπαιρνε η διυπουργική επιτροπή που είχε θεσμοθετηθεί για να τρέξει τις μεγάλες επενδύσεις.

Είναι θετικό πού πέφτει το οικονομικό όριο της επένδυσης και είναι κάτι που κι εμείς το επιδιώκαμε. Μάλιστα ήταν στοιχείο της απόφασής μας στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Όμως όλα αυτά είχαν δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, αφού από το 2018 και μετά ανέθεσε ο τότε υπουργός κ, Σπίρτζης σε εταιρεία να συγκεντρώσει όλα τα στοιχεία και πραγματοποιήθηκαν δύο συναντήσεις, στη μία εκ των οποίων συμμετείχε και ο τότε νεοεκλεγείς δήμαρχος κ. Καλός.

Ήδη έχει τεθεί ερώτημα σε διάφορες υπηρεσίες για να γνωμοδοτήσουν, εάν η θέση θα είναι η σημερινή είτε εξέταζαν άλλη, η δική μου γνώμη είναι πως αυτή η θέση είναι η καλύτερη και με βάση το σχέδιο πόλης, γιατί αν πάμε παραπέρα μπορεί τεχνικά να παρουσιάσει ευκολίες, αλλά θα παρουσιάζει δυσκολίες αρχαιολογικές.

Αναφορικά με την ζεύξη τόνισε ότι: «είμαστε κατά ενός φαραωνικού έργου, καθώς το υποθαλάσσιο τμήμα μπορείς να το κάνεις 400 αλλά και 1.300 μέτρα.Κατά τη γνώμη μου το 1.300 είναι φαραωνικό, τα 400 δεν είναι.

Κάποιοι, χρόνια τώρα, παραπληροφορούν ότι δεν θέλουμε το έργο, όμως οι απόψεις μας είναι δημόσιες και οι αποφάσεις μας είναι καταγεγραμμένες και κυκλοφορούν παντού, βεβαίως και στο διαδίκτυο.»

 

 

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Σχετικά Άρθρα