Πτωχευτικός Κώδικας: τοποθετήσεις συμβούλων της Παράταξης και η πρότασή μας

Η Παράταξη “ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ” είχε καταθέσει από το μήνα Οκτώβριο αίτημα-εισήγηση για συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο του νέου Πτωχευτικού Κώδικα (Ν. 4738/20). Όμως στη συγκεκριμένη συνεδρίαση οι παρατάξεις της πλειοψηφίας των κ.κ. Καλού και Σολδάτου αρνήθηκαν τη συζήτηση με τον δήμαρχο Λευκάδας να ισχυρίζεται ότι δεν ήταν… έτοιμοι γι’ αυτό. Ετσι το θέμα συζητήθηκε στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της 23ης/11/2020.

Ενημερωθείτε για την εισήγηση, τις τοποθετήσεις-παρεμβάσεις όλων των δημοτικών συμβούλων της Παράταξής μας και την πρόταση ψηφίσματος που καταθέσαμε.

Κ. ΣΕΡΒΟΣ – Εισηγητής

Πρόεδρος: Εισηγητής -όπως και κατέθεσε από τότε την ερώτηση- ο κύριος Δρακονταειδής Κωνσταντίνος-Επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης “ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ”. Κύριε Δρακονταειδή, έχετε το λόγο.

Δρακονταειδής: Κύριε Πρόεδρε, την εισήγηση θα την κάνει ο κύριος Σέρβος Κώστας απ’ τη μεριά της παράταξής μας, μόνο μία φράση θέλω να πω εγώ…

Πρόεδρος: Πιο κοντά στο μικρόφωνο, δεν ακούγεστε.

Δρακονταειδής: Ξαναλέω,  την εισήγηση θα την κάνει ο κύριος Σέρβος Κώστας απ’ τη μεριά της παράταξής μας, μόνο μία παρατήρηση θέλω να κάνω. Το πόσο σωστό ήταν να κουβεντιαστεί και έγκαιρα αλλά και τώρα θα έλεγα, έστω και καθυστερημένα, αποδεικνύεται από ένα και μόνο γεγονός, απ’ το γεγονός ότι ο ίδιος ο Πρωθυπουργός τον ανέστειλε -προσωρινά έστω- μέχρι 31/12 του έτους. Θα παρακαλούσα ο κύριος Σέρβος να πάρει το λόγο και να κάνει την εισήγηση απ’ τη μεριά της παράταξής μας.

Πρόεδρος: Ο κύριος Σέρβος έχει το λόγο.

Σέρβος: Ευχαριστώ Πρόεδρε. Με τον Πτωχευτικό Νόμο που ψηφίστηκε 26 Οκτώβρη στη Βουλή, για πρώτη φορά καθιερώνεται στη χώρα μας πτώχευση φυσικού προσώπου, δηλαδή ενός μισθωτού αγρότη, ελεύθερου επαγγελματία, όταν δεν μπορεί να πληρώσει το 40% των ληξιπρόθεσμων οφειλών του για έξι μήνες και η συνολική του οφειλή ξεπερνά τα 30.000,00 ευρώ. Με την πτώχευση, το σύνολο της περιουσίας του, δηλαδή οι κόποι μιας ζωής, η πρώτη κατοικία αλλά και όποιο άλλο τυχόν εισόδημα έχει μετά την πτώχευση, δηλαδή και μισθοί και συντάξεις για τρία χρόνια θα περνούν στα χέρια των πιστωτών, στις τράπεζες, στα funds, στον εισπρακτικό μηχανισμό για την αποπληρωμή των χρεών του.

Σχετικά τώρα με το νόμο που ψηφίστηκε υπήρχε κάποια υπόσχεση του Πρωθυπουργού απ’ την Έκθεση της Θεσσαλονίκης στις 13 Σεπτέμβρη, ότι δε θα προχωρήσει στη διαδικασία πλειστηριασμού πρώτης κατοικίας. Λίγο πιο πριν στη διαδικασία της διαβούλευσης στις 21 Ιουλίου του 2020, οι συλλογικοί φορείς -που θα τους πω παρακάτω- έστειλαν κοινή επιστολή στους Υπουργούς Οικονομικών, Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης με αίτημα να μην προχωρήσει η διαδικασία του Πτωχευτικού Κώδικα όπως ετοιμάζονταν. Οι εκπρόσωποι των συλλογικών οργάνων ήταν οι εξής: Εκπρόσωπος της Ολομέλειας Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της Ελλάδας. Εκπρόσωπος της Συντονιστικής Επιτροπής Συμβολαιογράφων Ελλάδας, Εκπρόσωπος των Δικαστικών Επιμελητών Ελλάδας και η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνιών και Εμπόρων. Παράλληλα, υπήρξαν κι άλλες αντιδράσεις. Τώρα, θέλετε να σας διαβάσω το ψήφισμα; Το έχετε πάρει όλοι στην εισήγηση. Πρόεδρε, τι να κάνω, να το διαβάσω να ακουστεί; Με ακούτε κύριε Πρόεδρε;

(…..ασαφείς παρεμβάσεις…..)

Δήμαρχος: Διαβάστε όμως γιατί υπάρχει κι άλλο ψήφισμα απ’ ό,τι βλέπουμε στην πορεία…

Πρόεδρος: Υπάρχουν κι άλλα ψηφίσματα, γι’ αυτό διαβάστε το.

Σέρβος: Εντάξει.

‘‘Από το βράδυ της Δευτέρας της 26ης Οκτωβρίου, ο νέος Πτωχευτικός Κώδικας με τη ψήφο μόνο των κυβερνητικών Βουλευτών είναι πραγματικότητα. Μία πραγματικότητα η οποία αφορά άμεσα εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες, επιχειρήσεις, επιχειρηματίες και εργαζόμενους στη χώρα. Άρα και πολλούς πολίτες του Δήμου Λευκάδας. Μία πραγματικότητα η οποία επιδεινώνει σοβαρά τις συνθήκες για τα χρεωμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις που βρίσκονται πίσω από τα δάνεια και τα χρέη. Εν μέσω πανδημίας και της νέας οικονομικής κρίσης που διαφαίνεται ότι έρχεται για την Ελληνική κοινωνία, θα περιμέναμε ότι μέλημα των κυβερνώντων θα ήταν να εκπονήσουν προγράμματα ανακούφισης που θα παρείχαν προστασία σε όλους τους εργαζόμενους και μικρομεσαίους της χώρας χωρίς εξαιρέσεις και αποκλεισμούς. Αντί όμως γι’ αυτό, με το νέο Πτωχευτικό Κώδικα, μεταφέρεται με συνοπτικές διαδικασίες πλούτος, περιουσιακά στοιχεία κινητά και ακίνητα, επιχειρήσεις, κατοικίες (ακόμη και η πρώτη κατοικία για πρώτη φορά), καθώς και μελλοντικό εισόδημα στα χέρια των λίγων και ισχυρών πιστωτών. Έτσι, ποινικοποιείται η φτώχεια και οι συμπολίτες μας έρχονται αντιμέτωποι με το δίλημμα «υγεία ή ψωμί». Ο νέος νόμος τα θέλει όλα με εύκολη και γρήγορη πτώχευση που συνεπάγεται μαζικούς σύντομους πλειστηριασμούς αντί εξυγιάνσεων, δίνει σε ιδιώτες το πεπρωμένο των ευάλωτων που στην καλύτερη περίπτωση δυνητικά θα γίνουν ενοικιαστές στο σπίτι τους με την ελπίδα ότι θα βρουν το σύνολο της αγοραίας αξίας του για να το επαναγοράσουν. Υπόσχεται εύκολη, γρήγορη κήρυξη πτώχευσης από τους πιστωτές για όλους και στο βάθος ταχύτατους πλειστηριασμούς και μεταφορά στα funds πρώτων κατοικιών και επιχειρήσεων. Στο σκοπό του νομικού πλαισίου δεν υπάρχει η διατήρηση της επιχείρησης και η εξυγίανσή της. Ανοίγει το δρόμο για τη μαζική εκποίηση και ρευστοποίηση μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και συλλήβδην απολύσεων. Επειδή μετά τις διαπιστώσεις που προεκτέθηκαν είναι αποκαρδιωτικό για την Κυβέρνηση να καμώνεται ψευδεπίγραφα ότι παρέχει δεύτερη ευκαιρία. Επειδή η υγειονομική κρίση θα επιδεινώσει την οικονομική κατάσταση στο σύνολο του πληθυσμού και θα φέρει σε κατάσταση πτώχευσης πολλές ακόμη κατηγορίες μικρομεσαίων και εργαζομένων και επειδή η φτώχεια είναι η χειρότερη μορφή βίας, ως Δημοτικό Συμβούλιο Λευκάδας καλούμε την Κυβέρνηση να αποσύρει τον περί Πτωχευτικού Κώδικα νόμο.’’

          Ήδη είπε ο κύριος Δρακονταειδής πριν λίγο ότι ο Πρωθυπουργός εξήγγειλε την αναστολή του Πτωχευτικού Κώδικα, των πλειστηριασμών μάλλον, μέχρι 31 Δεκέμβρη. Εμείς ζητάμε σαν Δημοτικό Συμβούλιο να ψηφίσουμε το ψήφισμα αυτό έτσι ώστε να στείλουμε ένα μήνυμα πολιτικού χαρακτήρα για να αποσυρθεί το νομοσχέδιο, συγγνώμη, να αποσυρθεί ο νόμος και αφορά και την περίπτωση της Λευκάδας γιατί και εδώ θα έχουμε προβλήματα και πολλά μάλιστα. Σας ευχαριστώ.

 

Κ. ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ (Πρωτολογία)

Πρόεδρος: Ο κύριος Δρακονταειδής έχει το λόγο.

Δρακονταειδής: Να τα πάρουμε με τη σειρά. Εδώ ακούγονται και υπερβολές, ακούγονται και ψέματα και έχει πολύ μεγάλη σημασία ο μέσος πολίτης που μας ακούει να μπορέσει να βγάλει άκρη ανεξάρτητα από πού εκπορεύεται η κάθε αντίληψη του καθενός Δημοτικού Συμβούλου που μιλάει, τι παράγει ως αποτέλεσμα ο συγκεκριμένος Πτωχευτικός Κώδικας, όλα τ’ άλλα είναι για τις εντυπώσεις. Δε θα πέσω επομένως στο επίπεδο του να δημιουργώ εντυπώσεις αλλά θα πω δύο-τρία πράγματα για την ουσία, κάποια απ’ αυτά ήδη ελέχθησαν, έχει σημασία όμως και είναι εξαιρετικά σημαντικό κύριε Σολδάτο -απευθύνομαι σε εσάς- να παραδέχεστε ότι ο σημερινός Πτωχευτικός Κώδικας ουσιαστικά οδηγεί απ’ τη μεσαία τάξη και κάτω, τη μεγάλη πλειοψηφία να χάνει περιουσιακά της στοιχεία θα πω με την ευρύτερη έννοια του όρου, εγώ το θεωρώ πολύ σημαντικό. Θα σηκώσω το γάντι σε σχέση μ’ αυτό που είπατε για την καθυστέρηση. Καταρχήν, γραμμές πολιτικές η συγκεκριμένη παράταξη με βάση τα ψηφοδέλτια που συστήνει όλα τα χρόνια με την ιστορία που έχει εδώ και δεκατρία χρόνια, τη ξέρετε πολύ καλά και εσείς γιατί παρακολουθείτε τα τεκταινόμενα της Λευκάδας, δε δέχεται γιατί μέσα της υπάρχουν διάφορες πολιτικές απόψεις, άνθρωποι που προέρχονται από διαφορετικούς πολιτικούς χώρους επομένως και το ξέρετε πάρα πολύ καλά και μάλιστα αυτή είναι και η μεγάλη πλειοψηφία και το πλεονέκτημα αυτής της παράταξης τουλάχιστον μέχρι τώρα.

Σας ρωτάω λοιπόν σε σχέση με το σήκωμα του γαντιού που σας είπα προηγουμένως, για πείτε μου εσείς, δεκαέξι μήνες, δεκαπέντε (όσοι είναι) που αυτό το Δημοτικό Συμβούλιο υπάρχει, ποιο κεντρικό πολιτικό ζήτημα φέρατε ως παράταξη; Θα σας απαντήσω εγώ για να μην κουραστείτε. Κανένα. Γιατί δεν το κάνατε; Για τον ίδιο λόγο, κύριε Σολδάτε, που προσπαθήσατε να εγκαλέσετε εμένα. Επομένως, στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σχοινί. Εμείς έχουμε θέσει επανειλημμένως, φυσικά κι άλλες παρατάξεις, δε διεκδικούμε το μονοπώλιο, ούτε κατέχουμε τη μοναδική αλήθεια, έχουμε φέρει ζητήματα ευρύτερου ενδιαφέροντος για τους πολίτες που πραγματικά κάποιους απ’ αυτούς μπορεί και να τους καταστρέψει. Δε θέλω να αναφερθώ σε προηγούμενα, ξέρετε πάρα πολλές φορές, ήσαστε παρών και εσείς και όλοι οι Δημοτικοί Σύμβουλοι που εμείς φέρνουμε γενικότερα ζητήματα. Τώρα, η κριτική του τύπου «13 κατατέθηκε στη Βουλή, 26 ψηφίστηκε και το φέρατε 30»· ε, όχι κύριε Σολδάτε, θα περίμενα το επίπεδό σας, η κρίση σας, το επίπεδό σας δε θα έφτανε εκεί να κάνετε τέτοια κρίση δηλαδή, να κάνετε τέτοια κρίση, διότι…

Σολδάτος Θ.: Στις 13 κατατέθηκε κύριε Δρακονταειδή…

Πρόεδρος: Κύριε Σολδάτε, περιμένετε.

Σολδάτος Θ.: Στις 13 κατατέθηκε…

Δρακονταειδής: Στις 13 είπα κατατέθηκε, δεν είπα κάτι διαφορετικό…

Σολδάτος Θ.: Μου φάνηκε ότι είπατε 26, ωραία.

Δρακονταειδής: 26 λέω ψηφίστηκε, 13 κατατέθηκε και είχαμε 15 Δημοτικό Συμβούλιο. Μήπως θέλετε. κύριε Σολδάτο ή εσείς το κάνετε. να είμαστε…

Σολδάτος Θ.: 19 είχαμε Δημοτικό Συμβούλιο.

Πρόεδρος: Κύριε Σολδάτε…

Δρακονταειδής: Κύριε Σολδάτε, ακούστε. Είναι δικαίωμά σας να μη ψηφίσετε, να μην αποδεχτείτε τίποτα, θα σας παρακαλούσα όμως πάρα πολύ να μην ασκείτε κριτική σ’ αυτούς που φέρνουν ζητήματα στο Δημοτικό Συμβούλιο, διότι φέραμε κι άλλες φορές πριν ψηφιστούν και το χεράκι σας το σηκώσατε να μη συζητηθούν.

Παρατήρηση νούμερο 2. Ένα βασικό στοιχείο αυτού του νόμου είναι ότι ουσιαστικά δεν προστατεύεται η πρώτη κατοικία. Εγώ καταλαβαίνω και τη Λαϊκή Συσπείρωση, και την παράταξη του κυρίου Ζαβιτσάνου…

Πρόεδρος: Κύριε Δρακονταειδή, δεν ακούγεστε καλά.

Δρακονταειδής: Λέω, ένα σημαντικό στοιχείο αυτού του νόμου -πολύ σημαντικό, υπάρχουν πολλά φυσικά- είναι ότι «τέλος στην προστασία της πρώτης κατοικίας.» Όσο και αν αυτό θέλουν κάποιοι να το περάσουν στο ντούκου μιλώντας γενικώς για πλειστηριασμούς· ε, δε γίνεται να το αλλάξουν, η πρώτη κατοικία είναι πρώτη κατοικία και δεν μπορούν ορισμένοι, εμείς δεν υπερασπιζόμαστε την 85η  κατοικία κάποιου ο οποίος χρωστάει και της Μιχαλούς, και αυτή η κατοικία, η 85η ή η 5η μπορεί να βγει στον πλειστηριασμό, βεβαίως  και να βγει στον πλειστηριασμό εφόσον μιλάμε για χρέη ιδιωτικά άλλου τύπου και με άλλες διαδικασίες. Εμείς μιλούμε για την προστασία της χαμηλής και της μεσαίας τάξης γιατί αυτή πλήττεται απ’ τον Πτωχευτικό Νόμο.

Παρατήρηση νούμερο 3. Κύριε Δήμαρχε, κάνατε μία πρόταση, να στηρίξει νομικά ο Δήμος ενδεχομένως κάποιους απ’ τους θιγέντες που εμπίπτουν στις διατάξεις του συγκεκριμένου νόμου, συμφωνούμε…

Δήμαρχος: Για την πρώτη κατοικία, για την πρώτη κατοικία…

Δρακονταειδής: Ναι, ναι, εννοείται για την πρώτη κατοικία, εννοείται για την πρώτη κατοικία. Εμείς συμφωνούμε μ’ αυτό. Ναι, αλλά κύριε Δήμαρχε ξέρετε τι κάνετε; Ενώ είναι σωστή η πρόταση, είναι πολύ πιο σωστό να ζητήσουμε και τη στήριξη και του Δικηγορικού Συλλόγου που νομίζω θα την έχουμε, δηλαδή τη στήριξη τη νομική σε συνεργασία με το Δήμο εννοώ, το καταλαβαίνετε. Δεν μπορείτε όμως να κάνετε αυτή την πρόταση αλλά να μην παίρνετε θέση εννοώ δια της ψήφου -όχι γιατί έχετε το δικαίωμα να ψηφίσετε, δε ψηφίζετε, δεν το λέω απ’ αυτή τη σκοπιά- στο να ανασταλεί θα πω εγώ, να ανασταλεί η υλοποίηση του νόμου, να μην πούμε «αποσυρθεί», «να ανασταλεί η υλοποίηση του νόμου.» Αυτό είναι γενικό, είναι αόριστο και συμβαίνει σε δεκάδες νόμους να σας ενημερώσω αν και είμαι βέβαιος ότι πολλοί από εσάς το ξέρετε. Τέτοιοι νόμοι πάρα πολλές φορές και τροποποιούνται άρδην και ουσιαστικά αναστέλλονται και πολλές φορές σε άλλες περιπτώσεις παγώνουν. Επομένως, ιδού πεδίο δόξης λαμπρόν, εγώ αφήνω τα κείμενα στην μπάντα και λέω: Μπορεί το Δημοτικό Συμβούλιο να συμφωνήσει σε τρεις γραμμές; Ποιες είναι οι τρεις γραμμές; «Να ανασταλεί η υλοποίηση του νόμου για τον Πτωχευτικό Κώδικα.» Εδώ θα δοκιμαστεί η διάθεση για συναίνεση και η διάθεση ποιων θέλουν να εξυπηρετήσουν τις κομματικές τους γραμμές. Εμείς λοιπόν καταθέτουμε πρόταση, κείμενο που το δια ταύτα του θα είναι τρεις γραμμές και θα λέει:

«Πρώτον. Αναστολή της υλοποίησης του νόμου.

Δεύτερον. Να στηρίξει -αποδεχόμενος τη συμπληρωματική πρόταση του κυρίου Δημάρχου- νομικά ο Δήμος τους θιγέντες σε συνεργασία και με τον Δικηγορικό Σύλλογο.» Συναινούμε σ’ αυτά κύριοι; Και η πρόκληση είναι προς όλους. Σε διαφορετική περίπτωση, εάν ο καθένας ακολουθήσει αυτό που είπατε, την κομματική του γραμμή, θα το αποδείξει τώρα…

Πρόεδρος: Ολοκληρώστε κύριε Δρακονταειδή.

Δρακονταειδής: Τελείωσα. Θα το αποδείξει τώρα. Εμείς λοιπόν λέμε: «Αναστολή της υλοποίησης του νόμου. Στήριξη νομική απ’ το Δήμο των θιγέντων» και σ’ αυτά τα δύο να συμφωνήσουμε και να πάμε ομόφωνα, να τη στείλουμε παντού αυτή μας την απόφαση.


ΧΡ. ΓΛΗΓΟΡΗΣ

Πρόεδρος: Ο κύριος Γληγόρης Χρήστος έχει το λόγο.

Γληγόρης Χρ.: Ευχαριστώ πάρα πολύ κύριε Πρόεδρε. Καταρχάς να το πάρουμε λίγο από πιο νωρίς το ζήτημα και να δοθεί μία απάντηση σε Δημοτικούς Συμβούλους που ακόμα εμμένουν και πιστεύουν και επιμένουν ότι το Δημοτικό Συμβούλιο δεν είναι σε θέση να παίρνει αποφάσεις ή δεν είναι ο ρόλος του και δεν είναι ο θεσμός κατάλληλος για να παίρνει αυτές τις αποφάσεις. Με λυπεί το γεγονός ότι είναι και παλιοί Δημοτικοί Σύμβουλοι και παλιοί στην Αυτοδιοίκηση και ακόμα δεν έχουν καταλάβει το ρόλο τους. Θα φύγω όμως απ’ αυτό το θέμα γιατί είναι απλά μία άποψη, δεν είναι κάτι άλλο, δε στέκει καν θεσμικά αυτό. Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον κύριο Δρακονταειδή, χωρίς κομματική γραμμή όπως άφησε να υπαινιχθεί ο κύριος Σολδάτος, διότι δεν υπάρχουν κομματικές γραμμές κύριε Σολδάτο, υπάρχουν συναισθήματα και προσωπικές εκτιμήσεις. Εάν είμαστε ετεροχρονισμένοι εμείς όσον αφορά το ψήφισμα που καταθέταμε, γιατί δεν το φέρατε εσείς λίγο νωρίτερα που γνωρίζατε και έχετε και την κομματική γραμμή του κόμματος σας; Αφού το γνωρίζατε ότι θα κατατεθεί και θα έρθει προς ψήφιση, γιατί δεν το φέρατε να μας προλάβετε εμάς αφού λοιπόν πηγαίνουμε βάσει κομματικής ταυτότητας; Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι αυτό το νομοσχέδιο δεν έχει να κάνει να δεξιούς και αριστερούς, με κεντρώους και ακραίους, έχει να κάνει για όλη την κοινωνία. Η κοινωνία βάλλεται. Θα ήταν προτιμότερο όλοι μας και (.) σήμερα εδώ μέσα, πριν έρθουμε να τοποθετηθούμε να μιλήσουμε λίγο με τον κόσμο που πριν ενάμιση χρόνο του ζητάγαμε να μας ψηφίσει, όλους αυτούς που τους χτυπάγαμε στην πλάτη φιλικά και τους λέγαμε «ψηφίστε μας και εμείς είμαστε εδώ να σας υποστηρίξουμε.» Η υποστήριξη δε σημαίνει μόνο αν θα του φτιάξουμε τη λακκούβα ή αν θα κάνουμε μία παρέμβαση στο Δήμαρχο να του κάνουμε ένα έργο, ένα δρόμο στο χωράφι του. Υποστήριξη σημαίνει σε όλες τις πλευρές, και το κομμάτι αυτό που ήρθε η Κυβέρνηση και ψήφισε, το Πτωχευτικό Νόμο, είναι ίσως το πιο σημαντικό αρνητικό μέτρο που θα μπορούσε να πάρει μία Κυβέρνηση -οποιαδήποτε Κυβέρνηση- για τον πολίτη.

Το θέμα δεν είναι μόνο του Πτωχευτικού Νόμου, αμέσως μετά ακολούθησε -και ίσως ο κύριος Παναγιώτης Γληγόρης να βοηθήσει λίγο σ’ αυτό- μία τροπολογία, μία τροπολογία η οποία πιστεύω είναι χειρότερη του ίδιου του Πτωχευτικού Νόμου μιας και αποκλείει τους ενδιαφερόμενους και αυτούς τους… Όχι τους ενδιαφερόμενους, αυτούς που είχαν τη δυνατότητα να μπουν στο νόμο Κατσέλη, πλέον τους αποκλείει όσοι δεν πρόλαβαν να πάρουν δικάσιμο. Αν κάνω λάθος, κύριε Γληγόρη, διορθώστε με, δηλαδή αποκλείει πλέον όχι μόνο τους μελλοντικούς που ήθελαν να μπουν, μελλοντικά κάποιον που ήθελε να μπει στο νόμο Κατσέλη, ακόμα κι αυτούς που δεν έχουν πάρει τη δικάσιμο, που δεν έχει έρθει η ώρα τους να εκδικαστεί η υπόθεση, αποκλείει και αυτούς, τους στέλνει αυτόματα στον Πτωχευτικό Νόμο. Σαφώς η δυναμική ενός Δημοτικού Συμβουλίου δεν είναι αυτή που θα ακυρώσει ένα νόμο, σε καμία περίπτωση, όμως είναι ικανή απ’ αυτό το μικρό μετερίζι εδώ, το Δημοτικό Συμβούλιο της Λευκάδας, και αν ενωθούν κι άλλα Δημοτικά Συμβούλια απ’ όλη την Ελλάδα να δώσει μία απάντηση ικανή σε οποιαδήποτε Κυβέρνηση, όχι μόνο της Νέας Δημοκρατίας, όχι μόνο του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., σε οποιαδήποτε Κυβέρνηση, ότι δεν είναι μόνοι τους οι εκπρόσωποι των πολιτών να αποφασίζουν από μόνοι τους αρνητικά πράγματα για το λαό, διότι εάν στείλουμε εμείς μία δυναμική απάντηση σήμερα, αν κάνει το ίδιο η Κεφαλονιά, το ίδιο τα Γιάννενα, η Πρέβεζα… Όλα τα Δημοτικά Συμβούλια προς την Κυβέρνηση, σε  οποιαδήποτε Κυβέρνηση· το επόμενο νομοσχέδιο που θα φέρει θα το σκεφτεί ότι είναι αντιλαϊκό πολύ περισσότερο να το φέρει όπως το φέρνει. Θα καταλάβει ότι δεν είμαστε άμοιροι, δεν είμαστε άβουλοι, δεν είμαστε απονευρωμένοι, είμαστε ζωντανοί οργανισμοί, τα Δημοτικά Συμβούλια είναι ζωντανοί οργανισμοί και γνωρίζει πάρα πολύ καλά η οποιαδήποτε Κυβέρνηση ότι όταν τα βάζει με το λαό κάτι δεν πάει καλά, στο τέλος δε θα της βγει.

Όσον αφορά για τη Λαϊκή Συσπείρωση, θέλω να θυμίσω στους αγαπητούς συναδέλφους και φίλους ότι έχουν μπερδέψει τα πράγματα. Τους προκαλώ και άμα μου το βρούνε θα ζητήσω δημόσια συγγνώμη, να μου βρουν έναν πλειστηριασμό πρώτης κατοικίας διότι στείλανε ένα αφήγημα, ένα αφήγημα το οποίο είναι αστήρικτο που έχει να κάνει καθαρά… Αυτό είναι κομματική γραμμή, αυτό είναι κομματική γραμμή διότι έρχεται από δηλώσεις των εκπροσώπων στο Κοινοβούλιο του Κ.Κ.. Κύριε Βερροιώτη, έχετε εσείς καταγεγραμμένη καμία κατάσχεση της πρώτης κατοικίας; Αγαπητέ φίλε Ζαβιτσάνο, εσύ που ρίχνεις τα βέλη σου στην προηγούμενη Κυβέρνηση, μπορείς να μου φέρεις σε παρακαλώ μία κατάσχεση πρώτης κατοικίας; Ερώτηση κάνω.

Πρόεδρος: Κύριε Γληγόρη ολοκληρώστε.

Γληγόρης Χρ.: Τελειώνω Πρόεδρε. Θα πρέπει λοιπόν να βρούμε ένα κοινό κείμενο, εγώ σ’ αυτό που δήλωσε ο Δήμαρχος για τη Διαπαραταξιακή Επιτροπή, καθώς επίσης και τη στήριξη απ’ το Δικηγορικό Σύλλογο συν την πρόταση που καταθέτουμε σαν παράταξη να φτιάξουμε ένα κοινό κείμενο, με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο και δεν έχει να κάνει τόσο με την κατάργηση του νόμου, γιατί ένα Δημοτικό Συμβούλιο είναι αδύναμο πραγματικά να καταργήσει ένα νόμο, έχει να κάνει όμως με το παρών που δίνει η τοπική κοινωνία και η αυτοδιοίκηση στην κεντρική πολιτική σκηνή. Ευχαριστώ πάρα πολύ.


Λ. ΧΑΛΙΚΙΑΣ

Πρόεδρος: Ο κύριος Χαλικιάς έχει το λόγο.

Χαλικιάς: Κύριε Πρόεδρε, Πτωχευτικός Νόμος ή αλλιώς όπως τον έχουν ονομάσει «ρύθμιση οφειλών και παροχή δεύτερης ευκαιρίας.» Το ερώτημα είναι: Θα επηρεαστεί η οικονομική ζωή της χώρας, όταν υπάρχει ένα μεγάλο ιδιωτικό χρέος το οποίο περίπου αγγίζει τα 80 δις και αν σ’ αυτό υπολογίσουμε τα χρέη της Εφορίας και των ασφαλιστικών ταμείων μιλάμε για 200 δις. Ασφαλώς και θα επηρεαστεί. Η λύση που επιλέχθηκε είναι η λύση της πτώχευσης. Μέχρι τώρα μιλάγαμε για πτώχευση των επιχειρήσεων, τώρα μιλάμε και για πτώχευση των φυσικών προσώπων. Τι σημαίνει όμως «πτώχευση»; Πτώχευση σημαίνει απώλεια και της κινητής και της ακίνητης περιουσίας καθώς και ένα μέρος, το μέρος του ετήσιου εισοδήματος το οποίο ξεπερνά για ένα μονοπρόσωπο νοικοκυριό τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης, οι οποίες ενώ είχε ψηφιστεί και είχε ακουστεί για 611, τελικά κάτω από αφόρητες πιέσεις το διόρθωσαν και το πήγαν στα 1.250,00 ευρώ· που ουσιαστικά ο Πτωχευτικός Νόμος δε λαμβάνει υπόψη του τρία βασικά χαρακτηριστικά: Το μεγάλο ιδιωτικό χρέος που υπάρχει, το μεγάλο ποσοστό ιδιοκατοίκησης που υπάρχει στην Ελλάδα… Χαρακτηριστικά πρέπει να πούμε ότι ενώ το ποσοστό ιδιοκατοίκησης στην Κεντρική Ευρώπη ανέρχεται στο 40%, στην Ελλάδα είναι το 80% με ό,τι σημαίνει αυτό. Ουσιαστικά τελειώνει η μεσαία τάξη, φτάνει στην κυριότητα του σπιτιού και κατόπιν σαν ένοικος για δώδεκα χρόνια και μετά έχεις το δικαίωμα να επαναγοράσεις το ακίνητο στην τρέχουσα όμως εμπορική αξία. Ενώ με το νόμο Κατσέλη ο οφειλέτης διατηρούσε το σπίτι του και ο πιστωτής εισέπραττε ό,τι θα εισέπραττε ακόμη και αν έκανε πλειστηριασμό και επίσης με το νόμο Κατσέλη πρέπει να πω και να θυμίσω ότι εκκρεμούν ακόμα 80.000 αιτήσεις και με τον Πτωχευτικό Νόμο κι αυτό ακόμα ανατρέπεται και η πολιτεία αρχίζει πλέον και τους αντιμετωπίζει σαν εν δυνάμει στρατηγικούς κακοπληρωτές. Άρα, μιλάμε για τη μεγαλύτερη αναδιάρθρωση χρέους. Η πρώτη, αν θυμάστε όλοι, έγινε επί εποχής Σημίτη και η δεύτερη μεγαλύτερη αναδιάρθρωση χρέους γίνεται τώρα μ’ αυτό τον Πτωχευτικό Νόμο. Ουσιαστικά ο νόμος επιβάλλεται απ’ τα funds που ουσιαστικά απέκτησαν τα κόκκινα δάνεια. Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε.


Θ. ΠΕΡΔΙΚΑΡΗΣ

Πρόεδρος: Ο κύριος Περδικάρης έχει το λόγο.

Περδικάρης: Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε. Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, μετά την άκρως… αυτοδιοικητική ομιλία και μη… κομματική του συναδέλφου Τάσου Γαζή πρέπει να πω κι εγώ δύο λόγια (…)…

Γαζής Αναστ.: Ευχαριστώ διότι ξέρω ότι πάντοτε με προσέχεις και μου αποδίδεις συγχαρητήρια. (…..).

Πρόεδρος: Σας παρακαλώ κύριε Γαζή, για να τελειώνουμε.

Περδικάρης: (.…) Τάσο. Θέλω να πω ότι ήταν μία άκρως αποκαλυπτική συζήτηση, με πάρα πολλούς παραμέτρους. Εκείνο που μου κάνει εντύπωση είναι ότι έμμεσα και άμεσα πάρα πολλοί τοποθετήθηκαν για το πόσο άσχημος, το πόσο αιχμηρός είναι αυτός ο νόμος και απ’ την άλλη μεριά προσπαθώντας να ισορροπήσουν πέταξαν το μπαλάκι και όλα αυτά γίνανε στην προηγούμενη Κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.. Το θέμα, συνάδελφοί μου, είναι ότι η αλήθεια είναι πάντα μία και ποια είναι αυτή; Είναι ότι σήμερα και σε μία χώρα που βυθίζεται σε περίοδο νέας οικονομικής κρίσης, τα λέγαμε προηγουμένως, είπε ο Δήμαρχος, δεν τις θεωρώ δικαιολογίες, κάποια στιγμή βέβαια προς το… Συγγνώμη, να βρω τη λέξη. Είπε ο Δήμαρχος προηγουμένως λοιπόν ότι υπάρχουν προβλήματα σε σχέση και με τα οικονομικά, και με τα έργα, είμαστε μέσα σε μία περίοδο νέας οικονομικής κρίσης, είμαστε μέσα σε μία πανδημία. Δυστυχώς λοιπόν, σ’ αυτή την κατάσταση η πολιτεία έρχεται και νομοθετεί τι; Την αρπαγή των περιουσιών των Ελλήνων πολιτών και απ’ την άλλη μεριά δρα με ασφάλεια ευνοώντας μόνο τους πιστωτές και για να γίνω πιο συγκεκριμένος, τις τράπεζες και τα funds κυρίως. Έτσι, ο νέος αυτός Πτωχευτικός Κώδικας ή Νόμος -όπως θέλετε πείτε το, δε θα τα χαλάσουμε εδώ- ο οποίος προκαλεί ουσιαστικά τη βίαιη φτωχοποίηση ενός μεγάλου μέρους της Ελληνικής κοινωνίας και αυτό γίνεται για πρώτη φορά, με απρόβλεπτες συνέπειες γιατί δεν μπορούμε να ξέρουμε τι θα προκύψει όταν σταματήσει η αναστολή του που είναι μέχρι 31/12, γίνεται λοιπόν μία οικονομική φυλακή για τους πολίτες, και εδώ το τραγικό συνάδελφοι και συναδέλφισσες είναι -και πρέπει να το πούμε και πρέπει να το δούμε κατάματα- ότι τέτοιο νόμο ούτε το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο δεν τόλμησε να φέρει σε εκείνες τις σκοτεινές και μαύρες μέρες της κρίσης και θα έλεγα λοιπόν ότι είναι ακόμα χειρότερο και ακόμα πιο λυπηρό, μετά απ’ αυτές τις καταστάσεις που νομίζω ότι δεν είπα τίποτα καινούργιο, όλοι αυτό είπατε, είναι πάρα πολύ λυπηρό -επαναλαμβάνω- να ακούγονται δικαιολογίες και ακόμη περισσότερο και χειρότερο ακόμη να ακούγονται κραυγές απ’ όπου και αν προέρχονται -απ’ όπου και αν προέρχονται και εννοώ κραυγές σε εισαγωγικά αλλά κατανοείτε τι θέλω να πω- που ουσιαστικά οδηγούν σε ένα πολιτικό ταμπούρωμα που όμως έχουν μέσα και το στοιχείο του πολιτικού ξεκαθαρίσματος -όπως νομίζουν ότι κάνουν κάποιοι- κομματικών λογαριασμών.

Αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες, όμως η αλήθεια είναι μία -το είπα και στην αρχή- ότι η κοινωνία είναι εδώ και καταγράφει τι κάνουμε αλλά και τι λέμε. Θέλω να πω λοιπόν και να τελειώσω, ότι η πρόταση του Δημάρχου δεν είναι μία πρόταση που για τους Δήμους είναι κάτι καινοφανές. Σε όλη την περίοδο της προηγούμενης οικονομικής κρίσης που συνεχίζεται, Δήμοι στάθηκαν δίπλα στους πολίτες προφανώς και με συμβουλές νομικές και σε άλλα ζητήματα, αυτό όμως δεν μπορεί να «ανταλλαγεί» -σε εισαγωγικά, επιτρέψτε μου να πω- με την απαίτησή μας αυτός ο νόμος να μη λειτουργήσει, είναι άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Θεωρώ λοιπόν ότι δεν μπορεί να μπει ως αντιστάθμισμα, είναι συμπληρωματική η στήριξη, εγώ έτσι το βλέπω και έτσι θα ψηφίσω. Ευχαριστώ πάρα πολύ.


Κ. ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ (Δευτερολογία)

Πρόεδρος: Ο κ. Δρακονταειδής έχει το λόγο.

Δρακονταειδής: Νομίζω ότι η κουβέντα ήταν καλή. Διαφορετικές απόψεις προφανώς και προσεγγίσεις υπάρχουν, η κουβέντα ήταν καλή, ακούστηκαν αλήθειες, ακούστηκαν και ψέματα αλλά αυτό είναι στο παιχνίδι της ζωής θα έλεγα με την έννοια ότι συμβαίνει σε πολλά όργανα, άρα δε θα μπορούσε να μη συμβαίνει και στο δικό μας Δημοτικό Συμβούλιο. Μερικοί μπορεί να έκαναν και λάθη εκ παραδρομής, να θεωρούν… …..Κάποιος έχει ανοιχτό μικρόφωνο και τουλάχιστον εγώ ακούω κουβέντες μέσα. Θα παρακαλούσα, κύριε Πρόεδρε, αν μπορούσαν να κλείσουν τα μικρόφωνα. Έγινε λοιπόν καλή κουβέντα. Εγώ ξαναλέω το εξής (το είπε ο κύριος Γληγόρης, θα το επαναλάβω, κάποιοι έκαναν πως δεν το άκουσαν): Αφήστε τα νούμερα και τους αριθμούς για τους πλειστηριασμούς, πλειστηριασμοί γίνονταν, γίνονται και θα γίνονται στον αιώνα τον άπαντα, όσο υπάρχουν τράπεζες, όσο υπάρχει αυτό το σύστημα, όσο υπάρχουν κάποιοι που δεν πληρώνουν… Επομένως, με τον όρο «πλειστηριασμό» μη θέλουμε σώνει και καλά να τον ποινικοποιήσουμε, αυτό έχει μία σημασία, πλειστηριασμός πρώτης κατοικίας δεν έγινε, τελεία, παύλα, τελειώσαμε, τέλος. Για έναν πολύ απλό λόγο αποδεικνύεται αυτό, όχι γιατί το λέω εγώ, μπορώ να λέω ό,τι θέλω εγώ και θα μπορούσα κι εγώ να λέω ψέματα. Αν ένας τέτοιος είχε γίνει με ονοματεπώνυμο πρώτης κατοικίας, τα κανάλια τα συστημικά που ανήκουν σε συγκεκριμένο πολιτικό ιδεολογικό χώρο στο σύνολό τους, θα είχαν κρεμάσει την τότε Κυβέρνηση στα μανταλάκια, δε χρειάζονται άλλα επιχειρήματα γι’ αυτό που λέω. Επομένως, ας είναι μερικοί προσεκτικοί που το παίζουν και ειδήμονες στο συγκεκριμένο κομμάτι, εννοώ του Πτωχευτικού Κώδικα.

Το δεύτερο που θέλω να πω είναι: Αγαπητοί συνάδελφοι, εδώ δεν είναι μόνο το ζήτημα της πρώτης κατοικίας, είναι ένα απ’ τα κορυφαία ζητήματα το ζήτημα της πρώτης κατοικίας. Μπορείτε να αντιληφθείτε το εξής, ότι για πρώτη φορά προβλέπεται πτώχευση όχι μόνο επιχειρήσεων αλλά και φυσικών προσώπων, τι δεν καταλαβαίνετε σ’ αυτό; Πόσο πιο λιανά θέλετε να σας το κάνω;

Γληγόρης Παν.: Κώστα, πως θα λειτουργήσει αυτό; Με συγχωρείς, συγγνώμη που σε διακόπτω, χίλια συγγνώμη.

Δρακονταειδής: Πάνο, σου επιτρέπω να με διακόψεις αλλά (….)…

Γληγόρης Παν.: Το λέω καλοπροαίρετα, κύριε Πρόεδρε, με συγχωρείς, δεν το λέω για σχολιασμό Κώστα, με συγχωρείς, γι’ αυτό και διέκοψα. Λέω πως θα λειτουργήσει, ειλικρινά, γι’ αυτό. Συγγνώμη…

Δρακονταειδής: Πως θα λειτουργήσει, το γεγονός ότι ο νόμος (….)…

Γληγόρης Παν.: Πρακτικά λέω.

Δρακονταειδής: Ωραία. Λέω -να επαναλάβω το τελευταίο σημείο- ότι εγώ θα έπρεπε να ρωτάω τον κύριο Γληγόρη γι’ αυτό το νομικό ζήτημα, όχι να με ρωτάει ο κύριος Γληγόρης, το φυσικό πρόσωπο πτωχεύει, πρώτη φορά ισχύει αυτό.

Δεύτερη παρατήρηση. Αυτά που θα πω τώρα δεν τα λένε τα πολιτικά κόμματα. Το λέει η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών, το λένε οι Δικηγορικοί Σύλλογοι της χώρας -για να απαντήσω και στον κύριο Γληγόρη επ’ αυτού και θα όφειλε να το γνωρίζει- και το λένε και δεκάδες άλλοι φορείς, ότι έχουμε τη μεγαλύτερη αναδιάρθρωση χρέους στην Ελληνική ιστορία. Απ’ αυτό επίσης τι δεν καταλαβαίνετε; Επομένως, η πρόταση του κυρίου Σολδάτου και αν την εννοεί έτσι ο κύριος Δήμαρχος -δεν το ξέρω, ερωτηματικό βάζω σ’ αυτό κύριε Δήμαρχε, εσείς θα το απαντήσετε αυτό- να κάνουμε αναφορά μόνο στις διατάξεις ‘περί πρώτης κατοικίας’ είναι εκ του πονηρού και επειδή εδώ δεν πάμε να παίξουμε συνδικαλιστικά παιχνίδια και τακτικισμούς, αλλά με πολύ σαφή τρόπο πρέπει να τοποθετηθούμε απέναντι σε ένα ζήτημα, ένα ερώτημα πλανάται πάνω απ’ την αίθουσα της τηλεδιάσκεψης (ας μου επιτραπεί ο όρος) είτε το θέλουμε, είτε δεν το θέλουμε. Το ερώτημα είναι ότι το Δημοτικό Συμβούλιο θα πρέπει να αποφασίσει για το αν θα πρέπει να αποσυρθεί ή να ανασταλεί επ’ αόριστον  ο συγκεκριμένος νόμος, όλα τ’ άλλα είναι φιοριτούρες. Η συμπληρωματική πρόταση του κυρίου Δημάρχου για τη νομική στήριξη είναι δευτερεύουσας σημασίας, δεν την υποτιμώ καθόλου, αλλά σε σχέση με την πολιτική απόφαση λέω που πρέπει να πάρουμε είναι δευτερεύουσας σημασίας, εγώ την υιοθετώ ως συμπληρωματική πρόταση αλλά το ερώτημα -ξαναλέω- είναι ένα και μοναδικό και το ερώτημα αυτό πάει προς όλους. Ας κρατήσει ο καθένας την εκτίμηση που έχει για το πως φτάσαμε ως εδώ ως χώρα, αν φταίει τούτη η Κυβέρνηση, η προηγούμενη ή η πιο προηγούμενη, εγώ δεν μπήκα σ’ αυτό το τρυπάκι καθόλου και καλούμαστε μέσα σε πέντε γραμμές να πούμε ως Δημοτικό Συμβούλιο πολιτικά και να σηκώσουμε το χέρι μας αν θέλουμε αυτός ο νόμος να -δεν είναι τυχαίες οι λέξεις που λέω- αποσυρθεί ή να ανασταλεί επ’ αόριστον, συγκεκριμένη διατύπωση.

Άρα, η πρότασή μας -και τελείωσα Πρόεδρε- είναι: Σε όποια απ’ τις δύο διατυπώσεις θέλει το σώμα είτε να αποσυρθεί ο νόμος, είτε να ανασταλεί επ’ αόριστον, να αναβληθεί επ’ αόριστον, χρησιμοποιώ διαφορετικές φράσεις για να δούμε σε ποια απ’ όλες μπορεί να συναινέσουμε γι’ αυτό τις λέω, εμάς η γνώμη μας είναι καθαρή, να αποσυρθεί, τέλος. Όποια θέλετε όμως απ’ τις τρεις αυτές φράσεις να μπει συμπληρωματικά -άλλωστε δε λέω κάτι καινούργιο, το είπα και στην πρωτολογία μου πριν μιλήσει κανείς γι’ αυτό ως τελική πρόταση- να προστεθεί σ’ αυτό και η συμπληρωματική πρόταση του Δημάρχου ως σκέλος δύο που αφορά τη στήριξη κάθε πολίτη της Λευκάδας που θίγεται για την πρώτη κατοικία πάντα και τη διατύπωση που χρησιμοποίησε ο Δήμαρχος, δεν έχω καμία αντίρρηση, την οποία μετράω και με βάση αυτές τις πέντε-έξι γραμμές να συμφωνήσουμε όλοι, για τις αιτίες, αν φταίει ετούτος περισσότερο ή ο άλλος λιγότερο εδώ θα αποδείξουμε εάν θέλουμε να σταθούμε δίπλα στην κοινωνία και να παράγουμε αποτέλεσμα, διότι εάν πάμε με τρία κείμενα, δεν παρθεί καμία απόφαση ή παρθεί μία απόφαση «σούπα»· στο τέλος κάποιοι απ’ τους πολίτες -δε ξέρω για όλους- εμάς θα δείχνουν ότι δεν μπορέσαμε να συνεννοηθούμε για το αυτονόητο που το αυτονόητο είναι ότι αυτός ο νόμος πτωχεύει κόσμο.

Αυτή είναι η πρότασή μας και μ’ αυτή θα πάμε και στη ψηφοφορία. Φυσικά θα ακούσω κάθε βελτιωτική πρόταση που μπορεί να υπάρχει επί της συγκεκριμένης.


Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ “ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ” 

Πρόεδρος: κ. Δρακονταειδή, την τελική πρόταση.

Δρακονταειδής: Είμαι πολύ σαφής και ήμουν ο πρώτος που έκανα προσπάθεια και δεν κάνουμε εδώ πέρα -επαναλαμβάνω- συνδικαλιστικές τρίπλες, ούτως ώστε να βγει ένα κείμενο που να εκφράζει όσο το δυνατόν τη μεγαλύτερη πλειοψηφία στο Συμβούλιο και είπα να είναι ένα κείμενο δέκα γραμμών, οκτώ, έξι, πέντε. Πρότεινα λοιπόν τα εξής απ’ την πρωτολογία μου, τα επαναλαμβάνω, απλώς στη δευτερολογία μου έβαλα δύο φράσεις διαφορετικές, είτε απόσυρση, είτε αναστολή επ’ αόριστον για να βοηθήσω σε συναινετικό κείμενο. Επομένως, όχι παιχνιδάκια σ’ αυτά που λέω, είμαι σαφής και είναι καταγεγραμμένα.

Προτείνω λοιπόν, υιοθετώντας και την πρόταση του κυρίου Ζαβιτσάνου να μπει στην κορυφή του κειμένου και το κείμενο να είναι το εξής: «Το Δημοτικό Συμβούλιο Λευκάδας ύστερα από συζήτηση μπλα, μπλα κ.λπ. -αυτά δε χρειάζεται να τα λέμε εδώ μέσα, θα γραφτούν- καταδικάζει -εγώ δέχομαι δηλαδή τη συμπληρωματική πρόταση του κυρίου Ζαβιτσάνου- τον Πτωχευτικό Νόμο. Ένα.

Δεύτερον. Ζητά την απόσυρση ή την επ’ αόριστον αναστολή του νόμου. Την απόσυρση ή την επ’ αόριστον αναστολή του νόμου.

Τρίτον. Ο Δήμος Λευκάδας σε περίπτωση… Και εδώ θέλει προσοχή στη διατύπωση και ακούστε με, όταν λες «θα δώσουν νομική στήριξη» πρέπει να ξεκαθαρίσεις τι εννοείς, είναι λάθος ο όρος «νομική στήριξη», είναι «νομικές συμβουλές» ο σωστός όρος. Ο Δήμος Λευκάδας δηλαδή εάν έχουμε πενήντα περιπτώσεις, εάν προχωρήσει αυτό το πράγμα, αυτός ο Πτωχευτικός Νόμος εάν προχωρήσει και βρεθούν είκοσι, τριάντα, πενήντα περιπτώσεις στη Λευκάδα, δε σημαίνει ότι ο Δήμος της Λευκάδας δίνει το δικηγόρο ή τους δικηγόρους -όποιους έχει τέλος πάντων- για να στηρίξουν νομικά καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας το θιγέντα, τον πληγέντα μάλλον (γιατί πληγέντες θα είναι), αλλά ότι δίνει νομικές συμβουλές. Σ’ αυτό όμως είναι ένα ζήτημα που εφόσον έχετε διαφορετική αντίληψη εμείς είμαστε ανοιχτοί.

Κλείνοντας λοιπόν λέω: Σημείο πρώτο, καταδικάζουμε το περιεχόμενο του συγκεκριμένου νόμου (του Πτωχευτικού, είπε την ακριβή διατύπωση ο κύριος Ζαβιτσάνος). Δεύτερον. Ζητούμε την απόσυρση ή την επ’ αόριστον αναστολή του νόμου για τους λόγους που εξήγησα προηγουμένως και τρίτο σημείο, αυτό που διατύπωσε ο Δήμαρχος, για τη στήριξη ή τις νομικές συμβουλές που μπορούμε να δίνουμε στους πληγέντες απ’ τη μεριά του Δήμου. Αυτό είναι, αυτό είναι δέκα γραμμές όλο μαζί, δεν είναι παραπάνω. Σ’ αυτό να σταθούμε, το τελικό κείμενο, εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα εφόσον συμφωνήσουμε να αναλάβει ο Δήμαρχος -κι απλά να μας το πει και εμάς στους επικεφαλής να του ρίξουμε μία ματιά- να το συντάξει, κανένα πρόβλημα. Αυτό στηρίζουμε εμείς, αυτό είναι το κείμενο που θα ψηφίσουμε.

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Σχετικά Άρθρα