Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης στον Prisma 91,6

Εφ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε στον Prisma 91,6 και τον Παναγιώτη Κουνιάκη, ο δήμαρχος Λευκάδας και εκ νέου υποψήφιος Κωνσταντίνος Δρακονταειδής.

Στο ερώτημα αν ως υποψήφιος τον προβληματίζει το πώς θα αποτυπωθεί το έργο της Δημοτικής Αρχής στην κοινή γνώμη, απάντησε ότι είναι σαφές ότι ένας υποψήφιος ο οποίος χρημάτισε και συνεχίζει να χρηματίζει δήμαρχος, πριν και από όλα πρέπει να απολογηθεί για το έργο που έκανε, να πει και αν καταφέρει να πείσει την κοινωνία για τα όσα μπόρεσα να κάνει ή όχι και η κοινωνία να κρίνει.

“Από αυτή την άποψη, τόσο εγώ αλλά και κάθε δήμαρχος στη θέση μου, σε οποιοδήποτε δήμο της Ελλάδας, θα πρέπει με πολύ καθαρό τρόπο να δοθεί στους πολίτες το έργο που έχει παραχθεί, έργο το οποίο δεν θα μπορεί να αμφισβητηθεί γιατί θα μιλάει για πολύ υπαρκτά πράγματα τα οποία οι πολίτες θα τα ξέρουν, γιατί θα τα ζούν και θα τα βλέπουν και ταυτόχρονα να μπορέσει να πείσει, ότι σε σχέση με αυτά τα οποία τους είχε “υποσχεθεί”, θυμίζοντας ότι μόνο ένα πράγμα είχε υποσχεθεί πριν τις εκλογές, ότι θα δώσω μάχη για να κάνουμε τον τόπο μας καλύτερο, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Συνεπώς εγώ έχω ευθύνη απέναντι στην κοινωνία η οποία με επέλεξε, ώστε να πω ποιο ήταν το έργο μου και η κοινωνία να κρίνει αν αυτό το έργο την ικανοποίησε και αν θέλει αυτή την προσπάθεια που εμείς θέλουμε να συνεχίσουμε και επιδιώκουμε με την νέα υποψηφιότητα αν θέλει να τη στηρίξει ξανά και αυτό είναι υποχρέωση όλων των δημάρχων που κατεβαίνουν και πάλι υποψήφιοι στις εκλογές.”

Συνοψίζοντας την αλήθεια όπως ο ίδιος την αντιλαμβάνεται αυτής της θητείας σε μία φράση, ανέφερε οτι έγιναν πολλά, μένουν να γίνουν περισσότερα.

Σχολιάζοντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο ερώτημα αν ο δημόσιος λόγος μέσα από αυτά έχει εκφυλιστεί, ο κύριος Δρακονταειδής απάντησε ότι όπως σε όλα τα πράγματα ο ίδιος έχει μία αρχή, η οποία εκπορεύεται από την ιστορία μας.

“Είναι “το παν μέτρον άριστον”. Νομίζω ότι στην κοινωνία, είτε αυτό λέγεται μέσο κοινωνικής δικτύωσης, είτε οτιδήποτε άλλο, αν υπάρχει μέτρο παράγονται θετικά αποτελέσματα.”

Φέρνοντας για παράδειγμα το Facebook, είπε ότι είναι ένα εργαλείο, το οποίο πέρα από τις όποιες διαφωνίες που μπορεί κάποιος να έχει, ως προς την ύπαρξη του, από τη στιγμή όμως που το έχουμε στα χέρια μας το θέμα είναι πως το χρησιμοποιούμε.

Σχετικά με τις δημοτικές εκλογές, είπε ότι δεν μπορεί να βλέπει υποψηφίους, με μία λογική ξεκατινιάσματος, διευκρινίζοντας ότι παρότι δεν του αρέσει αυτή η λέξη, θέλει να αποτυπώσει αυτό που έχει στο μυαλό του.

“Δεν μπορεί κάποιοι υποψήφιοι να βγαίνουν και να μιλάνε με υβριστικό ύφος, λέγοντας ότι αυτό δεν συνιστά πολιτικό πολιτισμό.

Ποιο είναι το επίπεδο του πολιτικού διαλόγου, από αυτούς που μάλιστα έχουν θέσει τον εαυτό τους για να τους κρίνει, να “κυβερνήσουν” τον τόπο.

Αναρωτιέμαι αν αυτοί οι άνθρωποι έχουν την κουλτούρα, να κάτσουν να συνεννοηθούν, να συζητήσουν και να πάνε τον τόπο ένα βήμα μπροστά καθώς έχουμε ανάγκη συνεννόησης.

Όχι ενός προσχηματικού  διαλόγου, αλλά ενός διαλόγου που θα φέρει αποτελέσματα, θα συνθέτει καταστάσεις και θα πηγαίνει τον τόπο ένα βήμα μπροστά.

Πώς μπορεί ο μέσος πολίτης να εμπιστευτεί αυτούς τους ανθρώπους με τέτοιο επίπεδο, διευκρινίζοντας ότι δεν μιλάει ως υποψήφιος, αλλά ως ένας μέσος πολίτης που εισπράττει ερεθίσματα;”

Δεν έχει σημασία κάποια από αυτά αν είναι εναντίον μου, ακόμα και εναντίον μου να μην είναι, όταν βλέπω κάτι το οποίο με ενοχλεί, μου βγάζει το μάτι θέλω να το λέω δημόσια.

Επομένως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να παίξουν ενημερωτικό ρόλο και την κοινωνία, να προωθήσουν ιδέες, απόψεις, έχουν πολύ θετικές πλευρές, αν σωστά όλοι και με μέτρο τα αξιοποιούμε.

Αναφορικά με την απλή αναλογική και το πλαίσιο των συνεργασιών ο δήμαρχος Λευκάδας ανέπτυξε το σχετικό του.

“Το νέο σκηνικό είναι πρωτόγνωρο για τη χώρα μας, έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον και νομίζω ότι κάτω από προϋποθέσεις ανοίγει και πολύ μεγάλες προοπτικές.

Ανάμεσα στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ως κοινωνία, μας λείπει – και αυτό δεν αφορά τις δημοτικές εκλογές, αλλά συνολικά ως κοινωνία, φέρνοντας το παράδειγμα των πολιτιστικών, η αθλητικών συλλόγων -.”

Μάλιστα φέρνοντας συγκεκριμένο παράδειγμα ανέφερε, ότι δεν μπορούμε σαν κοινωνία να έχουμε σε ένα χωριό έναν πολιτιστικό σύλλογο, όποιος διασπάται και γίνονται δύο σύλλογοι σε ένα χωριό, σε αυτό το πανηγυράκι δεν μπορούμε να συνεχίσουμε.

Ο λόγος που ξεκίνησα από εκεί είναι για να πω, ότι η απλή αναλογική αυτή την ανάγκη της συνεννόησης, την ανοίγει στην πράξη και όχι στη θεωρία.

Φυσικά και θα έχει δυσκολίες, γιατί θα πρέπει να κατακτήσεις την κουλτούρα της συζήτησης, συνεννόησης, συναίνεσης, πρέπει να είναι λίγο και στο DNA σου.

Επειδή δεν γεννιόμαστε έτσι, γεννιέται ένα πεδίο δόξης λαμπρό και πρέπει να έχουμε την διάθεση αυτής της κουλτούρας να κάτσουμε να κουβεντιάσουμε, άσχετα αν συμφωνήσουμε ή όχι.

Έχει πολύ μεγάλη σημασία να κάτσουμε να κουβεντιάσουμε , με όρους πολιτικού πολιτισμού και όχι βρίζοντας ο ένας τον άλλον.

Μετά τις εκλογές κάποιος θα βγει δήμαρχος, επίσης κατά πολύ μεγάλη πιθανότητα δεν θα έχει την απόλυτη πλειοψηφία του 50 συν 1%, για να μπορεί να έχει την απόλυτη πλειοψηφία για να “κυβερνά”.

Αυτό που μένει είναι οι άνθρωποι αυτοί να μπορέσουν να κουβεντιάσουν, διότι ο δήμος πρέπει να παίρνει αποφάσεις.

“Αν διαβάσει κάποιος προσεκτικά το νόμο, έχει ασφαλιστικές δικλείδες, ώστε εξαιτίας της έλλειψης απόλυτης πλειοψηφίας, να μην μπλοκάρει το σύστημα λειτουργίας του δήμου, όπως σε ζητήματα προϋπολογισμού και άλλα πολύ σοβαρά.

Ανεξάρτητα από αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία, να μπορέσουν κάποιες από τις παρατάξεις σε επίπεδο θέσεων προγραμματικών, να μπορέσουν να καταλήξουν και να συν διαχειριστούν το δήμο.

Δυστυχώς μεγάλο μέρος της κοινωνίας δεν γνωρίζει ότι ο δήμαρχος είναι εκτελεστικό όργανο των αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου.

Δηλαδή ο δήμαρχος θα πρέπει, να υλοποιήσει την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, είτε του αρέσει είτε όχι.

Αυτό έχει μεγάλη σημασία να το καταλάβουν οι πολίτες, γιατί έχουν την αντίληψη ότι ο δήμαρχος έχει το μαχαίρι και το πεπόνι και ότι αυτός τα κάνει όλα.”

Αυτή είναι η λεγόμενη δήμαρχο-κεντρική αντίληψη, βοηθώντας να περάσουμε η απλή αναλογική ως ένα εργαλείο, να φύγουμε από μοντέλα που όλα τα κάνει ο δήμαρχος, ενώ και ο νόμος με σαφήνεια ορίζει ότι ο δήμαρχος είναι ένα εκτελεστικό όργανο των αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου.

Στο δημοτικό συμβούλιο, πρέπει κάποιες από τις παρατάξεις, προφανώς όχι όλες καθώς κάποιες apriori σου λένε ότι δεν θέλουν καμία κουβέντα, θεωρώντας πως όλοι είναι απέναντί της, κάτι το οποίο σέβομαι γιατί το λένε ξεκάθαρα.

“Από τους υπόλοιπους όσοι έχουν την διάθεση τουλάχιστον στα λόγια, θα πρέπει να κάτσουμε να κουβεντιάσουμε, όχι όμως κάνοντας ανταλλαγή καρεκλών.”

Στο ερώτημα πώς μπορεί να γίνει αυτό, ο δήμαρχος Λευκάδας απάντησε ότι καταρχάς οι όποιες συμφωνίες θα πρέπει να γίνουν δημόσια και αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό ζήτημα.
Εάν οι συμφωνίες γίνονται κάτω από το τραπέζι και ερήμην της κοινωνίας, αυτές εξυπηρετούν άλλα πράγματα και όχι το μέσο πολίτη.

“Δηλαδή αν εγώ μεθαύριο είμαι δήμαρχος, όταν θα απευθυνθώ σε κάποιες παρατάξεις, για να τους προτείνω ένα κοινό προγραμματικό πλαίσιο πάνω στο οποίο θα συζητήσουμε και εφόσον συμφωνήσουμε θα συγκυβερνήσουμε, που σημαίνει ότι θα συνδιαχειριστούμε τα πράγματα, αυτή η πρόταση η οποία καταθέτω είναι μία πολύ καθαρή πρόταση.

Από τη στιγμή που θα συμφωνήσουμε να κάνουμε πέντε πράγματα στον τόπο μας προγραμματικά, τα συν υπογράψουμε, θα πρέπει να κάτσουμε μαζί να τα συνδιαχειριστούμε και όχι να κάτσεις απέξω “πετώντας πέτρες”.

Εμείς την συνδιαχείριση – συγκυβέρνηση όπως θέλετε πείτε το, την επιδιώκουμε με μία ουσιαστική διαφορά, ότι όλη αυτή η συμφωνία πρέπει να γίνει επάνω σε προγραμματικό επίπεδο και όχι στο επίπεδο ανταλλαγής καρεκλών, καθώς τέτοιες πρακτικές τις σιχαίνομαι, ποτέ δεν της έχω κάνει στη ζωή μου και για αυτό σε όσους λέω να μπουν στο ψηφοδέλτιο μου, να κατεβούμε από κοινού σε αυτή την προσπάθεια, δεν έχω τάξει τίποτα θα βρεθεί έστω ένας να πει το αντίθετο.

Με αυτούς τους όρους λοιπόν εγώ θεωρώ, μπορεί να υπάρξουν προγραμματικές συναινέσεις, που θα παράξουν αποτελέσματα, γιατί με αυτό τον τρόπο και πλειοψηφίες δημιουργούνται, καθώς αν υπάρξει μία τέτοια συμφωνία, δεν σημαίνει ότι θα συμφωνούμε σε όλα, αλλά στα Βασικά πρέπει να συμφωνήσουμε και αυτή είναι η δική μου ανεκτή πρώτα στην κοινωνία.

Αυτή η πρόταση έχει να κάνει με την αντίληψή μας, την οποία ανέκαθεν υποστηρίζαμε πριν γίνει ο νόμος, για πολύ συγκεκριμένους λόγους ήμασταν υπέρ της απλής αναλογικής και θεωρούμε ότι τώρα δίνεται μία χρυσή ευκαιρία, όλο αυτό το πράγμα να το κάνουμε πράξη, ως κοινωνία και όχι ως παρατάξεις.”

Στο ερώτημα όταν θα υπάρξει αυτή η συμφωνία αν θα μπει στην ατζέντα το πώς θα υπάρξει συνδιαχείριση, ο δήμαρχος εξήγησε, ότι προφανώς θα κουβεντιάσουν με κάποιες παρατάξεις, θα κληθεί η μία παράταξη να κάτσει στο τραπέζι να κουβεντιάσουμε.

“Εμείς θα της πούμε ότι θεωρούμε με βάση το πρόγραμμά σου και το δικό μας σε ποια σημεία συμπίπτουμε και σε ποια όχι και μπορούμε στη βάση αυτών των συμπτώσεων, η και με αμοιβαία βήματα του καθένα προς τα πίσω, να βρούμε κι άλλες εγκλίσεις και σε άλλα πράγματα,που ενδεχομένως σε προεκλογικό επίπεδο μπορεί να μη συμφωνούσαμε.

Από τη στιγμή όμως που θα συμφωνήσουμε σε δέκα σημεία, που θεωρούμε ότι θέλουμε να πάμε μπροστά ως Δήμος, τότε και μόνο τότε θα ανοίξει και κουβέντα, ότι δεν θα ασκεί πολιτική η πλειοψηφούσα παράταξη αυτή που εξέλεξε και το Δήμαρχο, αλλά εφόσον συμφωνήσαμε ότι θέσεις ευθύνης θα έρθουμε και εμείς και εσείς, είτε λέγονται αντιδήμαρχοι, είτε εντεταλμένοι σύμβουλοι.”

Σύμφωνα με τον κύριο Δρακονταειδή αυτό δεν είναι αυτονόητο, καθώς όταν καλέσουμε κάποιον να κουβεντιάσουμε δεν του θέτουμε τελεσίγραφο, γιατί αυτό δεν είναι διάλογος.

Στην συζήτησή μας θα δούμε, ποιες θέσεις ευθύνης και σε ποιους τομείς μπορεί να αναλάβει ο καθένας, βάση πάντα της κοινής προγραμματικής συμφωνίας, καθώς για εμάς αυτό είναι απολύτως κομβικό και δεν υπάρχει τίποτε άλλο.

Εκεί κάποιους τομείς διαχείρισης θα αναλάβει μία παράταξη, κάποιους η άλλη.

Πολλές φορές έχει συμβεί και σε άλλες χώρες, ο άλλος να μην ζητάει να διαχειριστεί, δίνοντας ψήφο ανοχής, ενδεχομένως να μπορεί να την αποσύρει, δίχως πολιτικό κόστος.

Τα μοντέλα είναι πολλά, το θέμα είναι ότι η δική μας πρόταση θα είναι σαφής και καθαρή, φυσικά ακούγοντας και τις προτάσεις των αλλονών.

Αν πας σε μία τέτοια συμφωνία, στο μέτρο των δυνατοτήτων, των επιλογών και των ψήφων του άλλου που του έδωσαν οι πολίτες να υπάρξει και αυτή η συνδιαχείριση, με αμοιβαίες θέσεις ευθύνης.

Το αν θα υλοποιηθεί αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα, αλλά εμείς με αυτή την πρόταση κατεβαίνουμε και στο επίπεδο της κοινωνίας και στις παρατάξεις που όταν έρθει η ώρα θα κάτσουμε να συζητήσουμε.”

Κληθείς να σχολιάσει την συνεργασία  Κώστα Γληγόρη με τον Μάκη Μελά, ανέφερε ότι “πρόκειται για επιλογές ανθρώπων τις οποίες σέβεται, προφανώς  επέλεξαν και είδαν ότι μπορούν να μιλήσουν και να συνεννοηθούν, να συνυπάρξουν, άρα ο κύριος Μελάς εντάσσεται στο ψηφοδέλτιο του κυρίου Γληγόρη, είναι δικαίωμα του εγώ δεν μπορώ να κρίνω, καθώς δεν έχει νόημα να πω κάτι, είναι επιλογή των ανθρώπων και είναι απολύτως σεβαστές, όπως εγώ θα μπορούσα να κάνω μία επιλογή με κάποια άλλη συνεργασία, που θα είναι δικό μου δικαίωμα και επιλογή και φυσικά θα κριθώ όπως θα κριθούν άπαντες, όταν θα έρθει η ώρα της κρίσης, που είναι οι κάλπες.”

Απαντώντας και στο ερώτημα έχει σκεφτεί με ποιον θα συνεργαστεί ανάλογα το εκλογικό αποτέλεσμα, διευκρίνισε το τι ποιος θα έρθει πρώτος δεύτερος ή τρίτος, θα το καθορίσουν οι πολίτες στις 2 Ιουνίου.

“Ως παράταξη το πρώτο πράγμα που θέλουμε να δούμε, καθώς κάποιες θέσεις τις γνωρίζουμε από κάποιους που συμμετέχουν στο δημοτικό συμβούλιο, τα προγράμματα, τις ιδέες, τις σκέψεις, ωστόσο το πρόγραμμα από μόνο του δεν αρκετό, καθώς  τα πρόσωπα θα παίξουν πολύ μεγάλο ρόλο.

“Για παράδειγμα το Χ ψηφοδέλτιο με τον όποιον υποψήφιο, κατεβαίνεις εκλογές και προφανώς έχει κάποιες θέσεις. Μετά τις εκλογές όμως θα εκλεγούν κάποιοι  άνθρωποι, προφανώς ο επικεφαλής, αλλά θα εκλεγούν και κάποιοι άλλοι και έχει πολύ μεγάλη σημασία, εκτός από το προγραμματικό κομμάτι που συζητήσαμε και ποια πρόσωπα θα εκλεγούν, γιατί μπορεί να υπάρχουν πρόσωπα στον ίδιο τον συνδυασμό, που μπορεί να έχουν την κουλτούρα της συνεννόησης και πρόσωπα που μπορεί να εκλεγούν και να μην έχουν αυτή την κουλτούρα.

Αυτό αποδεικνύεται περίτρανα στα δημοτικά συμβούλια των τριών τελευταίων θητειών, είτε στην αντιπολίτευση είτε στην συμπολίτευση, καθώς μπορείς με κάποιους ανθρώπους από την ίδια παράταξη να συνεννοηθείς γιατί έχουν την κουλτούρα και με κάποιους άλλους να μην μπορείς, γιατί είναι τα πρόσωπα που παίζουν κάποιες φορές ρόλο.

Ωστόσο από τις δεδομένες υποψηφιότητες, υπάρχουν κάποια πρόσωπα ακόμα και σε προσωπικό επίπεδο υπάρχει ένα πεδίο συνεννόησης.

Προφανώς έχουμε πρώτες εκτιμήσεις με το ποιους ενδεχόμενους μπορούμε να συνεννοηθούμε καλύτερα, ωστόσο σε αυτή την προεκλογική περίοδο το άνοιγμα μιας τέτοιας κουβέντας, που πολλές φορές είναι παρεξηγήσιμο και σε επίπεδο κοινωνίας δεν είναι καλό να ανοίξει. Αυτή την κουβέντα υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρό για να εξελιχθεί μεταξύ του πρώτου και δεύτερου γύρου.”

“Από τις 26 Μαΐου μέχρι τις 2 Ιουνίου, αν εκεί δεν μπορεί αυτό να υλοποιηθεί και να γίνει πράξη, μπορεί να εξελιχθεί από τις 3 Ιουνίου, μέχρι τις 31 Αυγούστου, γιατί την 1η Σεπτέμβρη αναλαμβάνουν οι νέες δημοτικές αρχές, άρα υπάρχει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα τριών μηνών, στο οποίο μπορεί να δοθεί η δυνατότητα με άνεση χρόνου και όχι κάτω από την πίεση να γίνουν οι συμφωνίες μέσα από το πλαίσιο το οποίο περιέγραψα.

Υπάρχει και ένας τρίτος ορίζοντας και αυτό το έχει αποδείξει η ίδια η ζωή, ότι μπορείς να μπεις στο δημοτικό συμβούλιο και κυλώντας οι μήνες να δεις ότι με κάποιους ανθρώπους να το πω λαϊκά τα χνώτα σου ταιριάζουν και τότε μέσα από την ζώσα διαδικασία των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου, της καλύτερης επαφής όχι μόνο σε προσωπικό επίπεδο, μπαίνεις και στην αντίληψη του άλλου, τον έχεις ακούσει, σε έχει ακούσει άρα ενδεχομένως εκεί να σχηματιστεί τέτοιου είδους συμμαχίες που μπορούν και πάλι να περπατήσουν τα ζητήματα του δήμου.

Υπάρχει όπως βλέπουμε μία χρονική γκάμα, μέσα στην οποία μπορούν να υπάρξουν αυτές οι συμπλεύσεις, συνεννοήσεις ή όπως αλλιώς θέλετε να τις πείτε.”

Ο Κωνσταντίνος Δρακονταειδής απάντησε και στο ερώτημα αν θα δώσει το παρών στην Ημερίδα που διοργανώνει ο συνυποψήφιος Χαράλαμπος Καλός για τα απορρίμματα.

Ξεκαθάρισε πως  είναι δικαίωμα του καθενός να διοργανώσει όποια ημερίδα θέλει, μιλώντας ωστόσο γενικά, τέτοιες ημερίδες ένα μήνα πριν τις εκλογές κατά τη γνώμη του δεν έχουν να προσφέρουν πολλά πράγματα.

“Γενικότερα οι ημερίδες ιδιαίτερα όταν έχουν επιστημονικά χαρακτηριστικά προσφέρουν αλλά σε χρόνους ουδέτερους, καθώς κακά τα ψέματα όταν είσαι ένα μήνα πριν τις εκλογές είναι προφανές ότι το κλίμα λόγω των εκλογών είναι κάπως πιο πολωμένο και αυτό είναι λογικό.

Ενώ η ημερίδα θα μπορούσε να παράξει κάποια χρήσιμα συμπεράσματα και με μία νηφαλιότητα για τον πολίτη, γιατί αυτός είναι ο στόχος και όχι για να διαμορφώσουν άποψη οι επικεφαλής των παρατάξεων, διότι ένας επικεφαλής για ένα θέμα που θέλει να το βγάλει προς την κοινωνία έχει άποψη και θέλει αυτή την άποψη μέσω της ημερίδας να την περπατήσει προς την κοινωνία και να την πείσει, δεν το επιδιώκει. Εγώ προσωπικά δεν θα έκανα μία Ημερίδα ένα μήνα πριν τις εκλογές.

Στο ερώτημα αν ο ίδιος θα δώσει το παρόν, αντέστρεψε το ερώτημα και είπε ότι στα 7 ψηφοδέλτια που υπάρχουν θεωρητικά ο καθένας έχει το δικαίωμα να κάνει μία Ημερίδα, σε προεκλογικό χρόνο.

Θα πρέπει λοιπόν ως Δήμαρχος τις επόμενες 35 με 40 ημέρες να πηγαίνει κάποιος από Ημερίδα σε Ημερίδα για να πει τη γνώμη του ή να απαντήσει και αυτό δεν είναι λογικό.

“Εγώ με πολύ μεγάλη χαρά θα συμμετείχα και ιδιαίτερα για ένα τόσο σοβαρό θέμα όπως τα απορρίμματα, αν όμως αυτή είχε πραγματοποιηθεί πριν από ένα χρόνο και θα έλεγα και τις ενέργειες που έχουμε κάνει, κάτι που εξάλλου κάνω και στα δημοτικά συμβούλια, αλλά και στις δημόσιες συνεντεύξεις μου και συγκεκριμένα σε εσάς, γιατί κανένα άλλο τοπικό μέσο δεν μου έχει ζητήσει συνέντευξη.”

Σύμφωνα με τον Δήμαρχο το θέμα των απορριμμάτων είναι ένα εξαιρετικά ευαίσθητο ζήτημα για τη Λευκάδα, στο συγκεκριμένο ζήτημα έχουν γίνει πάρα πολλές συζητήσεις και θεσμικά και εξωθεσμικά.

Έχουν δρομολογηθεί πολύ συγκεκριμένα πράγματα, η μονάδα η οποία δημοπρατείται, στο μεταβατικό στάδιο για το οποίο είναι ενημερωμένο το σώμα και το μοντέλο του μεταβατικού σταδίου πλην της δεματοποίησης και που θέλουμε να ακολουθήσουμε.

“Για ένα τόσο καυτό ζήτημα για τη Λευκάδα, υποθέτω στην Ημερίδα θα κληθούν και κάποιοι επιστήμονες, με την Ημερίδα να καταλήγει σε κάποια συμπεράσματα.

Πρέπει να γνωρίζουμε ότι η  διαχείριση που είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Εθνικού σχεδιασμού της χώρας και έχει σημασία αυτό που λέω, δεν είναι επειδή το αποφάσισαν 33 στο Δημοτικό Συμβούλιο Λευκάδας, που στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι αποφάσεις είναι ομόφωνες και το μοντέλο αυτό έχει φτάσει στο οριστικό του στάδιο.

Μάλιστα όπως ανέφερε τις επόμενες μέρες αναμένεται να παρθεί και η περιβαλλοντική αδειοδότηση που αφορά το μεταβατικό στάδιο της κομποστοποίησης, μέχρι να γίνει η μονάδα τι έχουμε προτείνει, τι έχει αποδεχτεί το υπουργείο, ύστερα από αλλεπάλληλες συζητήσεις.

Αν η ημερίδα καταλήξει σε κάποια άλλα συμπεράσματα, αυτό θα γυρίσει πίσω;

Αυτό δεν πρέπει να το λέμε ούτε για αστείο, όχι επειδή είναι η δική μας άποψη, αλλά γιατί πολύ απλά όταν το μοντέλο που Ακολουθείτε έχει διαδικασίες για να φτάσει ως εδώ, δεν μπορείς να το ξανά σταματήσεις και να το αρχίσεις από την αρχή.

Η δημοτική αρχή όταν ανέλαβε, στο ζήτημα των απορριμμάτων είχε βρει σκέψεις, ιδέες για το ζήτημα της ΜΟΠΑΚ.

Είχαμε πάρει και αποφάσεις στα δημοτικά συμβούλια με την αρχή του Κώστα Αραβανή, αυτό το μοντέλο ανεξάρτητα αν δεν είχε εξελιχθεί καθόλου πράξη, εμείς αυτό ακολουθήσαμε.

Το κρατήσαμε, το βελτιώσαμε, με στόχο πλέον να το κάνουμε πράξη. Αυτό αν επιχειρηθεί τώρα, στο επίπεδο του μεταβατικού σταδίου να αλλάξει πάλι, θα σημάνει εκ νέου νέες καθυστερήσεις και ζητήματα.

Κατά την ταπεινή μου γνώμη, αυτή η ημερίδα μπορεί να προσφέρει κάποια γνώση γιατί θα μιλήσουν επιστήμονες, αλλά ως αποτέλεσμα ενεργειών, δράσεων, σε επίπεδο του δήμου δεν μπορεί να αλλάξει κάτι.

Απαντώντας στην κριτική που ασκείται στην δημοτική αρχή ότι είχε σχεδόν πέντε χρόνια για να παράξει έργο, ανέφερε ότι δεν μπορεί να την καταλάβει, καθώς οι θητείες των προηγούμενων δημάρχων δεν ήταν μόνο ένα χρόνο, 4 χρόνια είχαν όλοι οι δήμαρχοι, με εξαίρεση την προηγούμενη Δημοτική Αρχή που είχε τρεισήμισι χρόνια λόγω του νόμου, άρα κατά μέσο όρο τέσσερα χρόνια είναι όλες οι θητείες και δεν μπορώ να καταλάβω ποια είναι η διαφορά τώρα που εμείς είμαστε στα τεσσεράμισι χρόνια και κάτι.

“Κατά τη γνώμη μου αυτοί οι ισχυρισμοί δεν εξυπηρετούν ούτε την κοινή λογική, επομένως δεν πρόκειται να απαντήσω σε τέτοιου σχολιασμούς, γιατί ο μέσος πολίτης καταλαβαίνει ότι όσοι τα λένε αυτά κάτι άλλο θέλουν να εξυπηρετήσουν και όχι την αλήθεια.”

Στο ερώτημα αν μία θητεία είναι αρκετή για να ολοκληρώσει ένας δήμαρχος στο έργο του, επανέλαβε ότι ποτέ δεν θεώρησε ότι είναι ο Σωτήρας που ήρθε να σώσει τον τόπο και όλοι οι άλλοι είναι άχρηστοι και εγώ ο Σωτήρας θέλω να είμαι δήμαρχος για τα επόμενα 30 χρόνια.

“Πρέπει από την άλλη πλευρά όμως να παραδεχτούμε, ότι αυτός ο τόπος μετά τη μεταπολίτευση έκανε βήματα προς τα μπροστά, δεν θα μπορούσε να γίνει κι αλλιώς.

Δεν είναι η ίδια η Λευκάδα του 1974 με σήμερα. Το ερώτημα που πρέπει να απαντήσουμε είναι αν συνεχίζουν να υπάρχουν πολύ σοβαρά ζητήματα, που ως πολιτικό σύστημα δεν τα ακουμπήσαμε;

Υπάρχει κανείς που πιστεύει ότι την 1η Σεπτέμβρη του 2014, που ανέλαβε αυτή η Δημοτική Αρχή δεν υπήρχαν πολλά σοβαρά ζητήματα σε εκκρεμότητα; Δεν νομίζω ότι με την κοινή λογική, μπορεί κάποιος να σκεφτεί ότι όλα τα προβλήματα ήταν λυμένα και ήρθε αυτή η δημοτική αρχή και τα κατέστρεψε.

Όταν ως τόπος έχεις σωρεία πολλών προβλημάτων, από πάνω σε αυτά πρέπει να στηρίξεις και την ανάπτυξή σου, με όρους βιωσιμότητας έπρεπε να βάλουμε σε προτεραιότητα τα πιο σημαντικά ζητήματα.

Ενδεικτικά να πω τα απορρίμματα, το ζήτημα της ύδρευσης, την χωροταξία. Όταν έχεις τέτοια προβλήματα μπροστά σου, κάποιοι συνειδητά ξεχνούν αναφέρουν που κάνουν κριτική μέσα σε ποιες συνθήκες ως χώρα πας να λύσεις αυτά τα προβλήματα.

Γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά ότι χωρίς τους πόρους δεν μπορείς να αντιμετωπίσεις ιδιαίτερα προβλήματα Υποδομών. Η προτεραιότητά μας για αυτήν τετραετία ήταν τα πολύ χοντρά ζητήματα των υποδομών χωρίς να έχουμε παρατήσει τα άλλα ήταν σε δεύτερο πλάνο γιατί όποιος λέει ότι μπορεί να λύσει τα προβλήματα μέσα σε τέσσερα χρόνια, λέει ψέματα και αυτό είναι αδύνατο ακόμα και αν κανείς το Χριστό Δήμαρχο.

“Κάτω από αυτή τη λογική όχι μόνο εγώ αλλά δεκάδες δήμαρχοι και τωρινοί και προηγούμενοι ξέρουν πάρα πολύ καλά ότι η ύπαρξη μεγαλύτερου χρόνου βοηθάει στην επίλυση των προβλημάτων, υπό την προϋπόθεση ότι γίνονται πραγματικά βήματα και αυτά τα βήματα οι πολίτες τα βλέπουν και “πληρώνουν” το αντίστοιχο αντίτιμο με την εκλογή ή μη το οποίον Δημάρχου θέλει να διεκδικήσει μία νέα θητεία.”

Απαντώντας και στο ερώτημα αν είναι ικανοποιημένος από τον τρόπο διοίκησης του δήμου και της φιλικότητας απέναντι στους πολίτες, απάντησε ότι η φιλικότητά έχει δύο πλευρές.

Η μία πλευρά είναι η διάθεση των αιρετών με τη λογική του δικαίου να εξυπηρετήσουν τον πολίτη και προφανώς δεν μπορούν να τον εξυπηρετήσουν σε όλα γιατί τα αιτήματα είναι χιλιάδες.

Έχει σημασία όμως αν η πόρτα του Δημαρχείου είναι ανοικτή και αυτή είναι η μία πλευρά των αιρετών.

“Υπάρχει όμως και η πλευρά των εργαζομένων του δήμου. Επειδή κανείς δεν είναι τέλειος, υπήρχαν και λίγα περιστατικά οι πολίτες ενοχλήθηκαν από κάποιες συμπεριφορές πολύ λίγων εργαζομένων στο δήμο, αλλά αυτό είναι η εξαίρεση στην εξαίρεση και όχι ο κανόνας και υπό αυτή την έννοια ο δήμος ήταν φιλικός στους πολίτες.

Υπάρχει και μία τρίτη πλευρά καθώς η “φιλικότητα” πολλές φορές, προκύπτει και από ενέργειες δράσης και τρόπους που μπορούν να την κάνουν πιο εύκολα υλοποιήσιμη, όπως το γεγονός ότι μπορούμε πιο εύκολα να πάμε σε έναν ηλεκτρονικό Δήμο και αυτό κάνει το δήμο πιο φιλικό, αυτά είναι ζητήματα που έχουμε μπροστά μας, σε κάποια κάναμε σημαντικά βήματα, έχουμε ακόμα όμως δρόμο για να κάνουμε το δήμο ακόμα πιο φιλικό προς τον πολίτη.

Σε κάθε περίπτωση είναι ο δήμος πρέπει να γίνει πιο φιλικός προς τον πολίτη.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Δήμος Λευκάδας ανέφερε ότι είναι γνωστή η πολιτική του άποψη, δεν την έκρυψε ποτέ και δεν πρόκειται να το κάνει, όμως η συγκρότηση του ψηφοδελτίου του απαρτίζεται από ανθρώπους που δεν έχουν να κάνουν με τη δική του πολιτικό – ιδεολογική καταγωγή.

Αυτό είναι το πρώτο στοιχείο αποδεικνύει τα περί ανεξάρτητης Δημοτικής κίνησης.

“Εγώ δεν θέλω να πω μεγάλες κουβέντες αλλά θα δείτε και θα κρίνετε, όπως όλοι οι πολίτες για το θέμα των ανεξαρτησιών.

Μάλιστα αναφερόμενος και σε διάφορα σχόλια για την κομματική του καταβολή, όπως είπε, “θέλω να πω στους συγκεκριμένους συναδέλφους, υποψήφιοι και όχι επικεφαλής, ότι με τέτοιο επίπεδο πολιτικής αντιπαράθεσης, δεν προωθούν όχι το διάλογο στην κοινωνία, το δημοτικό συμβούλιο, ή τις συμπορεύσεις επάνω στην αιτία των προβλημάτων, αλλά δεν υπηρετούν ούτε καν την παράταξη την οποία έχουν επιλέξει να ακολουθούν.

Φιλική συμβουλή θα συνιστούσα να χαμηλώσουν οι τόνοι, όλοι γνωριζόμαστε σε αυτή την κοινωνία και για τις πολιτικές μας καταβολές και για τη στάση ζωή μας, επομένως ας κρατήσουν λίγο την ψυχραιμία τους.

Μετά τις εκλογές εδώ θα είμαστε όλοι, μία μικρή κοινωνία είμαστε, δεν έχει σημασία αν θα είμαστε φίλοι ή γνωστοί και είναι πολύ κακό να βγάζουμε τα εσώψυχά μας, καθώς νιώθουμε ότι μας πνίγει το παραταξιακό καθήκον να γράφουμε ότι θέλουμε.

Θα συνιστούσα ψυχραιμία, ηρεμία, διάλογο και ιδέες και εδώ είμαστε να κριθούμε όλοι.

 

 

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Σχετικά Άρθρα