Κ. Δρακονταειδής: “Η θέση μας για τη ζεύξη, η αφωνία των θεσμικών και τα …παπαγαλάκια”

Συνέντευξη του πρώην δημάρχου και δημοτικού συμβούλου, επικεφαλής της Παράταξης “ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ” Κων/νου Δρακονταειδή, στον Παν. Κουνιάκη και στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 σχετικά με τις θέσεις της Παράταξης για την διαδικασία συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου και τη ζεύξη της Λευκάδας.

“…Για τη ζεύξη η Παράταξη μας, μέσω επιστολής στον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, ζητά να συζητηθεί άμεσα το ζήτημα σε μονοθεματική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου…”

Σχετικά με τη λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου και την συμμετοχή της Παράταξης “ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ” σε επόμενες συνεδριάσεις, είπε τα εξής:

“Η Παράταξή μας με πολύ κομψό τρόπο ζήτησε να εφαρμοστεί και στον Δήμο Λευκάδας, η οδηγία από το υπουργείο που έδινε την δυνατότητα να γίνεται η συνεδρίαση όλων των συλλογικών οργάνων με το μεικτό σύστημα (δια ζώσης και με τηλεδιάσκεψη). Από τις αρχές Αυγούστου που θέσαμε το ζήτημα, για δυόμισι μήνες δεν έγινε τίποτα σε αυτή την κατεύθυνση και κάποια στιγμή είπαμε ως εδώ και μη παρέκει, τόσο εμείς αλλά και άλλες παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου.

Εμείς θα συμμετέχουμε σε συνεδρίαση η οποία θα γίνει με τον μεικτό τρόπο και δια ζώσης και με τηλεδιάσκεψη, όσο αυτό ισχύει από τη μεριά του Υπουργείου. Αν οι υγειονομικές συνθήκες απαγορεύσουν αυτού του τύπου τις συνεδριάσεις, φυσικά θα είμαστε στις τηλεδιασκέψεις όπως είμαστε εδώ και δύο περίπου χρόνια.

Έχουμε την δέσμευση της δημοτικής αρχής και μέσα από τις συνεδριάσεις των δύο τελευταίων δημοτικών συμβουλίων που εμείς απείχαμε ότι κάτι τέτοιο θα είναι εφικτό την επόμενη φορά, η οποία θα είναι όποτε επιλέξει ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου να συνεδριάσουμε ξανά.”

Σχετικά με το θέμα της ζεύξης ο Κ. Δρακονταειδής ανέφερε τα εξής:

“Εδώ και 27 μήνες που έχουμε την παρούσα δημοτική αρχή, ποτέ δεν έχει συζητηθεί το ζήτημα της ζεύξης. Μάλιστα επειδή έχει ήδη ανοίξει μία μεγάλη κουβέντα, εμείς αναμέναμε το θέμα να απασχολήσει το Δ. Σ. με πρωτοβουλία της Δημοτικής Αρχής, κάτι που όμως δεν βλέπουμε. Θεωρούμε πως ένα θέμα που απασχολεί και συζητιέται με τον έναν ή τον άλλον τρόπο σε επίπεδο της κοινωνίας, πρέπει να είναι και θέμα του ίδιου του δημοτικού συμβουλίου, όπως κάναμε εμείς την αντίστοιχη περίοδο 2015- 2019, όπως έκανε και την περίοδο 2011-2014 ο κ. Αραβανής. Θα πρέπει λοιπόν να συζητήσουμε επί της ουσίας και αν χρειαστεί να αποφασίσουμε ως δημοτικό συμβούλιο, τι ακριβώς ζητάμε από αυτό που λέμε ζεύξη της Λευκάδας.

“Τα τελευταία χρόνια συζητιέται και ξανα-συζητιέται η απόφαση που πήρε η δικής μας  δημοτική αρχή το 2015 και με βάση την οποία αρνηθήκαμε το συγκεκριμένο μοντέλο που  προωθούνταν για τη ζεύξη.

Το 2014 όταν αναλάβαμε εμείς την δημοτική αρχή είχαν γίνει άγονοι  διαγωνισμοί με σκοπό να γίνει η υποθαλάσσια ζεύξη. Πρέπει να διευκρινίσω πως μιλάμε για προσκλήσεις ενδιαφέροντος και όχι για διαγωνισμούς με την έννοια πως έχω ένα προϋπολογισμό και μία μελέτη για να κάνω ένα διαγωνισμό για το ποιος θα εκτελέσει το έργο.

Στη συνέχεια θα γινόντουσαν κι άλλες διαδικασίες ώστε να φτάναμε όταν θα επέλεγε το Υπουργείο κάποιον από όσους είχαν ενδιαφερθεί, να κάνει διεθνή διαγωνισμό και να υπογράψει μαζί του σύμβαση για την υλοποίηση του έργου. Τότε βέβαια θα γινόντουσαν οι οριστικές μελέτες και θα παίρναμε τις οριστικές αδειοδοτήσεις για να μπορέσει να το υλοποιήσει οποίος εργολάβος που θα το αναλάμβανε.

Το έργο ήταν πλήρως ανώριμο, καθώς υπήρχε μία πρόσκληση του Υπουργείου προς τους ενδιαφερόμενους.

Στον 6ο διαγωνισμό, επειδή ήταν άγονοι οι προηγούμενοι και το έργο οικονομικά δεν έβγαινε, έγινε μία σημαντική προσθήκη. Να γίνει υποθαλάσσια ζεύξη, αλλά ταυτόχρονα σε ένα τμήμα του ιχθυοτροφείου που βρίσκεται παράλληλα με το δρόμο του Κάστρου, να κατασκευάζονταν Μαρίνα Mega Yacht (μεγάλων σκαφών από 30 – 100 μέτρα μήκος). Θα κατασκευάζονταν ένας προβλήτας κρουαζιερόπλοιου μέσα σε μία περιοχή που για μας έχει μία εξαιρετική σημασία περιβαλλοντικά και αισθητικά. Μάλιστα θα επιβάλλονταν και διόδια!

Αξίζει να αναφέρω πως και το δημοτικό συμβούλιο επί θητείας πρώην Δημάρχου κ. Κ. Αραβανή, κινήθηκε περίπου στην ίδια κατεύθυνση. Δεν επιθυμούσαν ένα τέτοιο έργο, ένα έργο που θα περιελάμβανε τη δημιουργία Μαρίνας μεγάλων σκαφών. Μπορείτε να φανταστείτε στο ιχθυοτροφείο της Λευκάδας, σ’ ένα τμήμα του να αράζουν 100 πολυώροφα σκάφη; Οπότε και η διοίκηση του κ. Αραβανή αλλά και η δική μας δημοτική αρχή, αυτή τη λύση την απέρριψαν. Αποφασίσαμε πως θέλουμε τη ζεύξη αλλά όχι με αυτό τον τρόπο.

Εμείς μάλιστα είχαμε και εναλλακτικές προτάσεις. Η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου το 2015, αναφέρει με πολύ μεγάλη σαφήνεια ότι υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές λύσεις. Μάλιστα στην εισήγηση που είχα κάνει το 2015 μίλησα και για την λύση της δεύτερης  γέφυρας σαν την σημερινή στην σημερινή θέση εξόδου της πόλης. Με απλά λόγια είναι η πρόταση που έκανε ο κ. Αντώνης Φίλιππας πριν λίγες μέρες, όπως αντίστοιχες προτάσεις έκανε και ο κ. Χρ. Τσιλιγιάννης.

Έχει πολύ μεγάλη σημασία να γίνει αντιληπτό πως αυτό το έργο με τους όρους που ήταν τότε σχεδιασμένο δεν το θέλαμε. Το απέρριψαν δύο δημοτικές αρχές και δύο δημοτικά συμβούλια. Ταυτόχρονα, εμείς ως δημοτική αρχή, καταθέσαμε και εναλλακτικές προτάσεις.”

Απαντώντας στην ερώτηση αν η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου έβγαζε το έργο αυτό από την λίστα των μεγάλων έργων της τότε κυβέρνησης ο Κ. Δρακονταειδής ανέφερε τα εξής:

Κατηγορηματικά λέω, όχι δεν το έβγαλε. Αμέσως μετά το αιτιολογικό της απόρριψης από το υπουργείο το καλοκαίρι του 2016, ξεκίνησε εκ μέρους μας και σε πολύ δύσκολους οικονομικά καιρούς η δρομολόγηση του έργου, βάσει του νέου σχεδιασμού.

Εδώ θ’ ανοίξω μία παρένθεση για να σας πω πως δεν ήμασταν μόνο εμείς αντίθετοι με αυτό το μοντέλο αλλά και άλλοι τοπικοί φορείς, όπως το Επιμελητήριο Λευκάδας.

Επίσης είναι ενδεικτική η τάση και από την δημοσκόπηση που φιλοξενείται εδώ και πάρα πολλούς μήνες στην ιστοσελίδα σας lefkadatoday.gr. Έχουν ψηφίσει περίπου δυόμισι χιλιάδες άτομα και τα ποσοστά λένε 58% για υπέργεια ζεύξη και 38% για υποθαλάσσια. Αυτό το λέω για να δείξω ένα διχασμό της κοινής γνώμης που υπάρχει, σε σχέση με τις ενδεχόμενες λύσεις και όχι προφανώς για να στηρίξω την άποψή μου πάνω στην ηλεκτρονική δημοσκόπηση.

Εμείς στη συνέχεια ξεκινήσαμε μία μεγάλη μάχη με συνεχείς επισκέψεις σε υπουργεία και φτάσαμε μέχρι τον τότε πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, τον Δεκέμβρη 2017, που ανακοίνωσε επίσημα στο περιφερειακό συνέδριο της Κέρκυρας την απόφαση να προχωρήσει η ζεύξη.

Αμέσως μετά την εξαγγελία του Αλ. Τσίπρα για την υλοποίηση του έργου, το Υπουργείο ξεκίνησε τις διαδικασίες που ολοκληρώθηκαν το Μάιο του 2019. Προσέλαβε μάλιστα άμεσα εμπειρογνώμονα, τον καθηγητή στον Τομέα Γεωτεχνικής της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ κ. Μπουκοβάλα, ο οποίος κατέθεσε και την τεχνική του έκθεση (Μάϊος 2019). Με βάση αυτή την έκθεση πορεύτηκαν δυόμισι χρόνια μετά οι σημερινοί κρατούντες.

Η αλήθεια είναι ότι όλες οι ενέργειες τις οποίες αναφέρει ο βουλευτής Λευκάδας κ. Καββαδάς το δελτίο τύπου, στηρίχθηκαν ακριβώς στην έκθεση του τεχνικού εμπειρογνώμονα-καθηγητή κ. Μπουκοβάλα.

Εδώ θέλω να διευκρινίσω πως δεν έχω καμία προσωπική διαμάχη με τον βουλευτή Λευκάδας κ. Καββαδά. Συζητάμε διάφορα ζητήματα όποτε βρισκόμαστε και δεν έχω τίποτα προσωπικό, τουλάχιστον εκ μέρους μου, αλλά διαφορετική πολιτική αντίληψη για το πώς πρέπει να γίνει η ζεύξη του νησιού.

Και επειδή το τελευταίο διάστημα κατατέθηκαν από Λευκαδίτες επιστήμονες πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις, πρέπει κι αυτές να τις κουβεντιάσουμε γιατί υπάρχουν πολύ σοβαρά ζητήματα.

Εγώ να πω θεωρητικά πως αύριο η υποθαλάσσια ζεύξη είναι έτοιμη και χωρίς διόδια, ρωτώ  κάθε θεσμικό που έχει ασκήσει διοίκηση και έχει μία σχετική γνώση των συνθηκών της Λευκάδας, θα αντέξουν υπάρχουσες υποδομές την αλόγιστη αύξηση που θα έχουμε σε τουρισμό και επισκέπτες; Η απάντηση είναι όχι!

Τι θέλω να πω με αυτό; Ότι είναι άκρως απαραίτητο να δούμε και να βελτιώσουμε ή να δημιουργήσουμε εκείνες τις υποδομές που θα μας είναι αναγκαίες τα επόμενα χρόνια.”

Στην επισήμανση του δημοσιογράφου,  ότι θα πρέπει να σκεφτόμαστε με μία πιο μακροπρόθεσμη λογική και όχι με βάση τα προβλήματα των υποδομών που υπάρχουν στο νησί, ο Κ. Δρακονταειδής ανέφερε:

“Προφανώς όπως φαίνεται και από τα λεγόμενά μου ο ίδιος προσωπικά δεν είμαι αντίθετος με την υποθαλάσσια ζεύξη. Σας είπα τις ενέργειες που κάναμε εμείς μέχρι το 2019. Τώρα λέμε ότι πρέπει να ανοίξει μία σοβαρή συζήτηση. Έτσι κι αλλιώς το Υπουργείο ακόμα δεν έχει πάρει καμία απόφαση και οι διαδικασίες που έχουν γίνει είναι ελάχιστες σε σχέση με τον όγκο που απαιτείται για να φτάσει το έργο να δημοπρατηθεί. Όλα αυτά λοιπόν πρέπει να πάνε παράλληλα. Γιατί όμως αυτή τη συζήτηση, που εμείς λέμε να γίνει έστω και τώρα, δεν την κάναμε τα προηγούμενα δυόμισι χρόνια;

Φυσικά το Υπουργείο θα πάρει τις αποφάσεις και αυτό πρέπει να το ξεκαθαρίσουμε, αλλά γιατί να μην μπουν στο τραπέζι και λύσεις που έχουν προταθεί και ως προς την θέση και ως προς την όδευση;

Στο ερώτημα αν οι δράσεις του Βουλευτή Λευκάδας Θανάση Καββαδά, έβαλαν πάλι το έργο σε  τροχιά, απάντησε :

“Κατηγορηματικά όχι. Αυτός δεν είναι οδικός χάρτης αλλά ένας πίνακας 3 – 4 ενεργειών, εξαιρετικά δευτερεύουσας σημασίας. Το Υπουργείο διαδικαστικά θα έπρεπε να κάνει αυτό που λέει στο τέλος της ανακοίνωσης του, αν θυμάμαι καλά ο κύριος βουλευτής, όπως η πρόσληψη τεχνικού συμβούλου.

Χάθηκαν 2,5 χρόνια όπως είχαν χαθεί και προηγούμενα και θέλω να είμαι δίκαιος, καθώς και  στη δική μας θητεία το 2016 όταν το Υπουργείο είπε σταματάω αυτού του τύπου το έργο και θέλω να το πάω με άλλο τρόπο, βεβαίως και εκεί υπήρξε καθυστέρηση και πρέπει να την πούμε. Πρέπει να δούμε αν για το καλό του τόπου μας, γίνονται εκείνες οι ενέργειες που επιβάλλονται για να προωθήσουν το έργο με τους σωστούς όρους

Εγώ θέλω σε επόμενη συνέντευξη σας με τον βουλευτή Λευκάδας να του θέσετε ένα ερώτημα. Ερώτημα που του έθεσα με την ανακοίνωση μας και δεν απάντησε: Με τους τότε όρους της ζεύξης με την δημιουργία μαρίνας Mega Yacht συμφωνούσε;

Σ’ αυτό πρέπει να απαντήσουν επίσης ο δήμαρχος και ο Αντιπεριφερειάρχης. Οφείλουν να τοποθετηθούν σ’ αυτά τα ερωτήματα. Γιατί δεν μπορούν να κάνουν λόγο για καθυστερήσεις αλλά να μην λένε ποια λύση βλέπουν, ουσιαστικά να μην έχουν άποψη!

Όπως δεν πρέπει να ξεχνάτε και τις τότε συνθήκες μέσα στις οποίες λειτουργούσαμε, τις συνθήκες σκληρού μνημονίου. Σε καμία περίπτωση ίδιες με τη σημερινή κατάσταση που για παράδειγμα το Ταμείο Ανάκαμψης δίνει λόγω πανδημίας μεγάλες χρηματοδοτήσεις σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες, άρα και στην Ελλάδα.

Εμείς λοιπόν τότε, βλέπαμε ότι ναι μεν το Υπουργείο δέχτηκε την πρότασή μας να μη γίνει η μαρίνα Mega Yachts και όλα αυτά που σας περιέγραψα, αλλά το έργο πήγαινε να δοθεί σε ιδιώτη. Και αυτό γιατί ήταν αδύνατο με τις τότε δυνατότητες της χώρας να κατασκευαστεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, που αυτό εμείς επιθυμούσαμε ή από Ευρωπαϊκά Προγράμματα. Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο και προκειμένου το έργο να είναι βιώσιμο, επιλέξαμε το ζήτημα της Μαρίνας του Βλυχού, προχωρώντας τις διαδικασίες και υπογράφοντας προγραμματική σύμβαση με την Κρατική Εταιρεία Enterprise Greece. Το έργο αυτό μπορούσε να λειτουργήσει θετικά στο έργο της ζεύξης αλλά κυρίως στο θέμα των διοδίων. Και σ’ αυτό είμαστε κατηγορηματικοί.                                      Διόδια δεν πρέπει να πληρώνουν ούτε οι Λευκαδίτες ούτε οι εργαζόμενοι που μένουν απέναντι και εργάζονται στη Λευκάδα.”

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησης του ο Κ. Δρακονταειδής επανέλαβε πως η παράταξη “ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ” δεν έχει απορρίψει τη λύση της υποθαλάσσιας.

Σχολιάζοντας ένα παρελθοντικό δελτίο τύπου του Βουλευτή στις 2 Μαρτίου του 2020 ότι το Υπουργείο είναι αρνητικό στις εναλλακτικές λύσεις που είχαν προταθεί λέγοντας πως δεν είναι κατάλληλες, καθώς σε Ζώνη Β του αρχαιολογικού χώρου Λευκάδας ενδέχεται να υπάρξουν και βυθισμένα σημαντικά ευρήματα λόγω της ύπαρξης αρχαίας γέφυρας, ανέφερε πως το πρόβλημα είναι εξαιρετικά σύνθετο και θέλει μελέτη των υπέρ και των κατά.

Αν ρωτούσατε την προσωπική μου άποψή, θα σας έλεγα ξεκάθαρα πως περίπου εκεί που στρίβουμε για Περατιά, ο δρόμος να έρθει και να βγει στο πιο στενό σημείο της Λευκάδας, στο ύψος της Περατιάς και στο ύψος της Λευκάδας που είναι στην περιοχή των Καρυωτών και στη συνέχεια ο δρόμος από εκεί να περάσει απέναντι.

Φυσικά γνωρίζουμε πως εκεί υπάρχει αρχαιολογικός χώρος και είναι πολύ δύσκολη η κατάσταση, όμως θέλω να σας θυμίσω τι συνέβη και με τα εξαιρετικής σημασίας αρχαία  ευρήματα στο μετρό της Θεσσαλονίκης. Η Λευκάδα σε μικρογραφία είναι κάτι σαν το μετρό Θεσσαλονίκης, διότι τα αρχαία τα οποία θα βρίσκονταν φυσικά και δεν θα καταστρεφόταν και θα μπορούσε η αρχαιολογική υπηρεσία να τα τακτοποιήσει. Μιλάμε όμως για κοστοβόρες λύσεις.

Η  λύση που σας προτείνω δεν ακουμπάει καθόλου το ιχθυοτροφείο, το πρόβλημα με την Αρχαιολογία μπορεί να λυθεί με το απαιτούμενο κόστος και δεσμεύσεις. Εδώ μπαίνει το ζήτημα του να ζυγίσεις τα υπέρ και τα κατά μιας λύσης και μια σειρά άλλων ζητημάτων.

Εμείς θέλουμε να συζητηθούν όλα αυτά στο δημοτικό συμβούλιο. Όχι για να υπάρξουν άγονες αντιπαραθέσεις αλλά για να βάλουμε κάτω όλα τα δεδομένα και να αναρωτηθούμε π.χ. αν μπορούμε να ανεχτούμε να υπάρχουν διόδια.”

Στην επισήμανση ακροατών ως εδώ και 30 χρόνια συζητάμε το ίδιο πράγμα, ο πρώην δήμαρχος απάντησε πως ο ίδιος δέχεται να υπάρξει υποθαλάσσια ζεύξη, όμως η όδευση της μπορεί να αλλάξει, δηλαδή ο δρόμος που θα οδηγεί στην ζεύξη και αυτό είναι μαχητό.

“Το ζήτημα είναι να βρίσκουμε εκείνες τις λύσεις που θα είναι ρεαλιστικές και υλοποιήσιμες γιατί όλα αυτά τα χρόνια το έργο δεν έγινε γιατί υπήρχαν πολύ μεγάλα κόστη και ας μην κρυβόμαστε. Αν το έργο έκανε 5.000.000 ευρώ θα είχε γίνει. Εμείς λέμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό έργο σε σχέση με τους όρους που υπάρχουν, αλλά προτάσσοντας και τα θέματα περιβάλλοντος γιατί αυτό είναι μείζον ζήτημα για εμάς.”

Και κλείνοντας την τοποθέτησή του ανέφερε τα εξής:

“Να πω και κάτι τελευταίο. Όλα αυτά τα χρόνια υπέμεινα προσωπικά αλλά και συλλογικά ως παράταξη bullying, από τα γνωστά κομματικά παπαγαλάκια ή τα λεγόμενα trolls. Δεχθήκαμε ως δημοτική αρχή και ακόμα δεχόμαστε ως αντιπολίτευση μια άνευ προηγουμένου επίθεση, ότι δήθεν εμείς κόψαμε το έργο, ότι δεν θέλαμε τη ζεύξη και διάφορα άλλα, πολλές φορές γελοιότητες.

Έχουμε βγάλει βέβαια πολλές ανακοινώσεις, λέμε τα ίδια στο ραδιόφωνο, αλλά κάποιοι συνεχίζουν να επιμένουν και θα συνεχίσουν προφανώς γιατί είναι αυτοί που το ασκούν, ως ένα είδος “επαγγέλματος”.

Σήμερα για άλλη μια φορά και με τον ποιο κατηγορηματικό τρόπο, σας κατέδειξα τι απορρίψαμε και προκαλώ, με την καλή έννοια του όρου, όποιον θέλει από τους θεσμικούς να πει εάν αυτό το έργο, όπως είχε σχεδιασθεί τότε θα το ήθελε να υλοποιηθεί για τη Λευκάδα. Να αναπτύξει τα επιχειρήματα του και να του πω “μπράβο διαφωνούμε, αλλά τουλάχιστον έχεις το θάρρος της γνώμης σου”.

Αυτό όμως κ. Κουνιάκη δεν πρόκειται να γίνει γιατί όλοι απλά κρύβονται!”

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Σχετικά Άρθρα