Κ. Δρακονταειδής: Συνέντευξη για όλα τα σημαντικά ζητήματα στον Prisma 91,6

Σε πολλά και σημαντικά ζητήματα της επικαιρότητας αναφέρθηκε ο πρώην Δήμαρχος και επικεφαλής της Παράταξης “Όλοι για τη Λευκάδα” Κωνσταντίνος Δρακονταειδής, στη συζήτηση που είχε την Πέμπτη 9/6/2022, στον Prisma 91.6 με τον δημοσιογράφο Π. Κουνιάκη :

  • Με τις συνεδριάσεις του Δ. Σ. και την εμμονή, λόγω βολέματος, της δημοτικής αρχής για τηλεδιασκέψεις, εξαντλώντας όλες τις “δυνατότητες” που της δόθηκαν λόγω πανδημίας.

  • Στα μόνιμα πλέον (χειμώνα-καλοκαίρι) προβλήματα της ύδρευσης σε πολλές περιοχές του Δήμου, σε όλη τη θητεία αυτής της δημοτικής αρχής και παρά τις συνεχείς και  επαναλαμβανόμενες υποσχέσεις για λύσεις που ποτέ δεν υπήρξαν.

  • Για το Σχέδιο Νυδριού που ολοκληρώθηκε στη θητεία του, τις δικαστικές προσφυγές αλλά και ότι ο σημερινός δήμαρχος επί 3 σχεδόν χρόνια δεν ασχολήθηκε με το ζήτημα.

  • Για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στο νέο πεζόδρομο και το Λιμάνι Νυδριού με τις παρεμβάσεις -παράνομες ουσιαστικά- που γίνονται, (“κατά το δοκούν” είπε συγκεκριμένα) από αιρετούς με την ανοχή του δημάρχου ή την αδυναμία του να παρέμβει. Και όλα αυτά χωρίς καμία ενημέρωση ή συζήτηση στα θεσμικά όργανα του Δήμου!

  • Για τη συμπεριφορά του ορισμένου από την δημοτική πλειοψηφία (παρατάξεις Σολδάτου, Καλού, Λιβιτσάνου) προέδρου του Λιμενικού Ταμείου, ο οποίος εκβίασε τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου με παραίτηση αν δεν ψηφιστεί η πρότασή του!!! Μάλιστα ανέφερε τα εξής: “Εμάς δεν μας ενδιαφέρει εάν θα παραιτηθεί ή όχι, αυτό είναι δικό του θέμα και θα το λύσει με τον δήμαρχο. Δε μπαίνουμε σε λογική κουτσομπολιού, εμάς μας ενδιαφέρει το ύφος και το ήθος της εξουσίας!”. Μάλιστα έριξε το “μπαλάκι” για την αντικατάστασή του στον δήμαρχο Χ. Καλό, ο οποίος βεβαίως σιώπησε.

  • Για το ζήτημα της ενεργειακής αναβάθμισης του δημοτικού φωτισμού και την προσπάθεια κατά την δική του διοίκηση, την 2,5 χρόνων καθυστέρηση της σημερινής δημοτικής αρχής να ασχοληθεί με το ζήτημα, τις παλινωδίες του δημάρχου σχετικά με το μοντέλο που θα ακολουθηθεί, τους κινδύνους που εγκυμονεί το μεγάλο κόστος και το ζήτημα της υλοποίησης του έργου μέσω ΣΔΙΤ, δηλαδή με ιδιώτες. Τέλος για την ξεκάθαρη και σταθερή άποψη-πρόταση της Παράταξης “ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ” : εκτέλεση του έργου μέσω του ΤΠ&Δ, με μικρότερο κόστος και αλλαγή σε πρώτη φάση μόνο των ενεργοβόρων φωτιστικών σωμάτων, που απαιτούν περίπου το 68% – 70% της συνολικής ενέργειας που καταναλώνει ο Δήμος μας

  • Για την εσπευσμένη και απαράδεκτη υποβολή πρότασης-μελέτης του δημάρχου σχετικά με compact βιολογικό στον πρώην Δήμο Καρυάς, όπου το τελικό προϊόν θα έχει αποδέκτη τον Κάμπο και την πρόταση της Παράταξης : δημιουργία δικτύου σε όλες τις κοινότητες των πρώην δήμων Καρυάς και Σφακιωτών με τα λύματα να οδηγούνται στον Βιολογικό του Νυδριού

  • Για τη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης Μητσοτάκη να φιμώσει, ακόμη περισσότερο, τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης στο ήδη πλήρως υποβαθμισμένο Δημοτικό Συμβούλιο. Απαγορεύεται πλέον στους επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης να εισαγάγουν οποιοδήποτε θέμα για συζήτηση όπως προέβλεπαν όλοι οι προηγούμενοι αυτοδιοικητικοί νόμοι και οι μόνοι που έχουν το δικαίωμα είναι ο δήμαρχος και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου!

Δείτε αναλυτικά τις τοποθετήσεις του πρώην δημάρχου Κ. Δρακονταειδή και ακούστε το ηχητικό από την συνέντευξη:

Με αφορμή τις συνεδριάσεις του Δ. Σ. ξανά δια ζώσης, εξέφρασε την ικανοποίησή του σχολιάζοντας παράλληλα πως “ενώ η δημοτική αρχή είχε το δικαίωμα εδώ και αρκετό καιρό να συνεδριάζει δια ζώσης, ήταν επιλογή της οι τηλεδιασκέψεις. Σε κάθε περίπτωση θέλω να πιστεύω πως θα επανέλθουμε σε αυτή την κοινωνικότητα, εύχομαι να μην επιστρέψουμε σε καταστάσεις από το Φθινόπωρο οι οποίες θα θυμίζουν τα παλιότερα χρόνια.”

Σχετικά με το πρόβλημα που έχει προκύψει στον οικισμό στον Κάβαλο που τις περισσότερες ώρες της ημέρας μένει χωρίς νερό, ο κύριος Δρακονταειδής είπε πως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως υπάρχει πρόβλημα και στο Πινακοχώρι, όπως αντιμετώπισε τις τελευταίες ημέρες και το Καλαμίτσι.

Θέλω να διευκρινίσω όχι ακόμα δεν βρισκόμαστε σε φουλ τουριστική περίοδο. Θέλω επίσης να σας θυμίσω πως πέρυσι από τον μήνα Απρίλιο και σχεδόν σε όλη τη σεζόν αντιμετώπιζαν άλλα χωριά πρόβλημα υδροδότησης, επαναλαμβάνω σε μη τουριστική περίοδο αιχμής.

Η αιτία του προβλήματος στη συγκεκριμένη περιοχή είναι πως έχουν μία παλιά γεώτρηση στην περιοχή “Καρτέρι” στους Σφακιώτες, η οποία έχει πρόβλημα από το τέλος Νοεμβρίου του 2021, βρισκόμαστε στον Ιούνιο του 2022 και δεν έχει γίνει αποκατάσταση αυτής της βλάβης.

Αυτό δεν συνιστά μείζον πρόβλημα για την οποιαδήποτε δημοτική αρχή σε σχέση με το πώς διαχειρίζεται τις βλάβες και φυσικά τις ποσότητες του νερού;

Το συγκεκριμένο χωριό πιο συγκεκριμένος πρόεδρος, ο οποίος δίνει λόγο στους κατοίκους όπως και ο κάθε πρόεδρος και φυσικά και ο κύριος Μορφέσης γιατί τον ρωτούν για το  πρόβλημα και φυσικά έρχεται κάποια στιγμή που το καπάκι της υπομονής  εκρήγνυται και είχαμε τον “καυγά” στο δημοτικό συμβούλιο που στήριξε με επιχειρήματα, επί της ουσίας για το γεγονός έχει δίκιο και ζητάει απεγνωσμένα μία λύση.

Πρέπει να σας πω, πως πέρυσι περίπου τέτοια εποχή ο κ. Λιβιτσάνος όντας τότε και πρόεδρος του συνδέσμου ύδρευσης και αντιδήμαρχος, πλέον είναι μόνο πρόεδρος του συνδέσμου άρα τον αφορά και αυτό που θα πω, ήρθε να πανηγυρίσει και να μας ψέξει ως προηγούμενη δημοτική αρχή, ότι δεν βάλαμε κάποια Boosters που έχουν τη δυνατότητα να τραβάνε νερό, στο κεντρικό αντλιοστάσιο του Ακτίου, Ήρθε πανηγυρίζοντας να μας πει πώς θα τα βάλει και θα μεγαλώσει την ποσότητα, ενώ είχε εντάξει και ένα ποσό περίπου 85.000 χιλιάδες ευρώ στον προϋπολογισμό.

Μετά από ένα χρόνο έχουν πάρει τα χρήματα από τον προϋπολογισμό, εμείς το θέσαμε ως θέμα στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο και είχαμε απαντήσεις του τύπου άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.

Άρα λοιπόν πρέπει να καταλάβουμε μπορεί να έχουμε προβλήματα με τα νερά, επιμέρους δυσκολίες, δεν επιτρέπεται όμως τέτοια περίοδο να έχουμε τέτοια προβλήματα και η βασική αιτία είναι κατά τη γνώμη μας ο ελλιπής σχεδιασμός.

Επίσης θέλω να προσθέσω το γεγονός πώς τους τελευταίους τρεις μήνες εξελίσσονται κάποια έργα ύδρευσης ύψους ενός 1.800.000 ευρώ, τα οποία ήταν έργα προγραμματισμένα και χρηματοδοτούμενα από μας και εκτελέστηκαν.

Όταν εκτελούνται έργα βελτιώνεται η κατάσταση, εννοώ και βασικά έργα υποδομής και επιμέρους σημειακές παρεμβάσεις που έτσι μπορεί να βελτιωθεί η κατάσταση.

Αυτή τη στιγμή όμως η Λευκάδα έχει το συγκεκριμένο κόσμο, έχουμε μπροστά μας το καλοκαίρι οι ποσότητες του νερού που έρχονται από το Λούρο στο νησί μας είναι κατά 100 κυβικά την ώρα, δηλαδή κατα 2.400 κυβικά την ημέρα λιγότερα από τότε που διοικούσε εμείς.

Έχω φωτογραφίες πού στον μετρητή του Κάστρου που δείχνει τι ποσότητα νερού μπαίνει από το Λούρο δεν μπαίνουν πάνω από 520 με 530 κυβικά νερού την ώρα στη Λευκάδα, ενώ την περίοδο που ήμασταν εμείς έμπαιναν 620-630 και αυτό θα το βρούμε μπροστά μας.

Επίσης πρέπει να σας πω πως δεν έχει γίνει καμία επαφή με την αντίπερα όχθη, με τον σύνδεσμο που αφορά την Πρέβεζα και την Άρτα, ώστε αυτή η ποσότητα να αυξηθεί και να περάσουμε ένα καλύτερο καλοκαίρι συνολικά ως Λευκάδα.”

Κριτική άσκησε ο κ. Δρακονταειδής και για την κατάσταση που επικρατεί στον πεζόδρομο του Νυδριού , με αφορμή και το πρόσφατο αναλυτικό δελτίο τύπου της Παράταξής του.

“Το πρόβλημα με την λειτουργία του κεντρικού δρόμου του ενυδρείου είναι διαχρονικό και έχει να κάνει ήταν με την παλαιότερη μορφή του είτε την σημερινή πολύ καλύτερη αισθητικά που βελτιώνει κατά τη γνώμη μας πάρα πολύ την εικόνα του Νυδριού.

Το ζήτημα ήταν πώς θα κυκλοφορήσει όλος αυτός ο κόσμος, πώς θα κινηθούν τα οχήματα πώς θα γίνουν μία σειρά πραγμάτων κατά την διάρκεια της τουριστικής κίνησης.

Η βασική αιτία αυτού του προβλήματος είναι το σχέδιο πόλης, διότι σε ένα μέρος το οποίο είναι μακρύ σε μήκος, εάν δεν έχεις κάθετους δρόμους να εξυπηρετήσει την κίνηση αντιμετωπίσεις προβλήματα.

Η λύση ήταν η πράξη εφαρμογής του σχεδίου ώστε να ανοιχτούν καινούργιοι δρόμοι που θα αποφόρτιζαν το βάρος του κεντρικού δρόμου ο οποίος πρέπει να πούμε πως δεν είναι και δημοτικός.

Το σχέδιο πόλης Νυδριού εμείς το τελειώσαμε, είχε εκδοθεί και το σχετικό ΦΕΚ. Οι πολίτες όμως προσέφυγαν, δεν θέλω να ανοίξω τώρα το ζήτημα απλά μιλάω για την αιτία του προβλήματος και το ζήτημα εκκρεμεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Αυτά τα τρία χρόνια η δημοτική αρχή δεν έχει κάνει καμία κίνηση για την επανενεργοποίησή του με διάφορους τρόπους.

Αυτή τη στιγμή έχουμε το έργο του πεζόδρομου, ένα έργο το οποίο ουσιαστικά είναι τελειωμένο, λείπει η διοικητική του παραλαβή με τυπικούς όρους από την πλευρά της περιφέρειας. Κατά τη γνώμη μου η περιφέρεια έχει σοβαρή ευθύνη, η παραλαβή του έργου θα πρέπει να είχε γίνει ήδη από τις αρχές Μαΐου, παρόλα αυτά σήμερα παίρνονται μέτρα!

Υπάρχουν άνθρωποι του δήμου οι οποίοι βάζουν πινακίδες, κάνουν μονοδρομήσεις, βάζουν κολωνάκια και μία άλλη σειρά από παρεμβάσεις.

Το ζήτημα είναι ότι ο νόμος λέει πως για να κάνεις τέτοιου είδους συνολικές παρεμβάσεις σε έναν τόπο, χρειάζεται απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και του Δ. Σ., του θεσμικού οργάνου του δήμου Λευκάδας το οποίο θα επικυρώσει τις αποφάσεις.

Επειδή το πρόβλημα στο Νυδρί είναι εξαιρετικά δύσκολο, εμείς ζητήσαμε να έρθει και να συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο και να υπάρξει απόφαση.

Βεβαίως και πρέπει να έχουν άποψη οι τοπικοί φορείς του Νυδρίου, όμως οι οριστικές αποφάσεις πρέπει να παίρνονται από τα όργανα του δήμου.

Αυτή τη στιγμή υλοποιούνται έργα κατά το δοκούν, ότι θέλει κάνει ο καθένας. Εδώ είναι σοβαρή ευθύνη του δημάρχου, γιατί είναι προφανές πως όλα αυτά γίνονται με τις ευλογίες του. Δεν έχει σημασία αν ο αρμόδιος αντιδήμαρχος στο Νυδρί λειτουργεί με τον τρόπο που λειτουργεί, την πρώτη ευθύνη έχει ο δήμαρχος που ανέχεται μία μη νόμιμη κατάσταση. Γιατί δεν έχουν παρθεί οι αποφάσεις από τα όργανα, οι αποφάσεις που στη συνέχεια πρέπει να πάνε στην αποκεντρωμένη διοίκηση και να έχεις και από κει την έγκρισή τους.

Άρα έχουμε παράνομες αποφάσεις! Δεν έχει γίνει καμία συζήτηση, ούτε καν συμβουλευτικού χαρακτήρα στο δημοτικό σύμβουλο και γι’ αυτό ζητήσαμε να μας ενημερωθούμε. Ο δήμαρχος άφησε τον αρμόδιο αντιδήμαρχο να απαντήσει.

Ο αντιδήμαρχος απάντησε πως δεν έχει παρθεί καμία απόφαση και στη συνέχεια κάτω από την πίεση που υπήρξε είπε πως ισχύουν οι περσινές αποφάσεις που δεν γνωρίζουμε ποιες είναι!

Μάλιστα πραγματοποιήθηκε και μία σύσκεψη με τον αντιπεριφερειάρχη, που καλώς έγινε, όμως πρέπει να μάθουμε όλοι πού κατέληξε, ποια ήταν τα μέτρα που πάρθηκαν και γιατί το δημοτικό συμβούλιο δεν έχει λάβει γνώση των μέτρων. Γιατί όλα αυτά γίνονται εκ του πονηρού και κάτω από το τραπέζι;

Στο Νυδρί υπάρχουν πάρα πολλά σοβαρά προβλήματα. Έπρεπε να κινηθούμε θεσμικά και στη συνέχεια να πάμε σε μία συλλογική απόφαση που θα έχει τη μεγαλύτερη συναίνεση και των οργάνων που πρέπει να πάρουν τις αποφάσεις με βάση το νόμο, αλλά και του δημοτικού συμβουλίου που πρέπει να έχει γνώση για τόσο σοβαρά ζητήματα.

Η συμπεριφορά και ο τρόπος λειτουργίας θεσμικών οι οποίοι λειτουργούν ως καπετάνιοι στον τόπο τους με τις ευλογίες του δημάρχου, μας βρίσκουν αντίθετους. Γιατί είναι δεδομένο ότι πάντα δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που πάνε να λύσουν.

Αυτή τη στιγμή η εικόνα στο Νυδρί είναι η εικόνα ενός μπάχαλου! Πας στο πεζοδρόμιο, ξαφνικά μπροστά σου βρίσκεις καρέκλες από κάποια καφέ, πρέπει να κατέβεις στο οδόστρωμα όπου εκεί περνάνε αυτοκίνητα, στη συνέχεια να ανέβεις στο πεζοδρόμιο και πάλι.

Δεν είναι όμως αυτή ανεκτή κατάσταση. Πρέπει ο Δήμος Λευκάδας με τους επαγγελματίες και όλους τους εμπλεκόμενους να συνεννοηθεί, να βρει τις χρυσές τομές για να λειτουργήσει ο πεζόδρομος.

Επίσης υπάρχει και άλλο μείζον ζήτημα με τις παράνομες αποφάσεις του δημοτικού λιμενικού ταμείου.

Το δημοτικό λιμενικό ταμείο “ξύπνησε” ένα πρωί, σε αυτό εμπλέκονται και οι αιρετοί στο Νυδρί με την ευθύνη του δημάρχου και τοποθέτησε κάποιες γλάστρες στον παραλιακό δρόμο που έχει δικαιοδοσία,  χωρίς να έχει πάρει το Διοικητικό του Συμβούλιο καμία απόφαση!

Καταλάβατε λοιπόν πως μιλάμε για την λειτουργία μιας Δημοτικής Αρχής που δεν γνωρίζω πώς το έχει δει ή μάλλον βλέπει την κατάσταση αρκετά “καουμπόικη” κι εμείς είμαστε απόλυτα απέναντι σ’ αυτή την διαδικασία.

Σχετικά με το θέμα που προέκυψε με τον πρόεδρο του Δημοτικού λιμενικού ταμείου, ο κ. Δρακονταειδής ανέφερε πώς έπεσε στην αντίληψή τους πως σε δυο διοικητικά συμβούλια του Λιμενικού ταμείου ο πρόεδρος και στο αίτημα ενός συμπολίτη μας, είπε πως είτε θα ψηφίσετε αυτό που προτείνω εγώ είτε εγώ θα παραιτηθώ!!!

Αυτό το επαναλαμβάνει μάλιστα και δεύτερη φορά, όταν το διοικητικό συμβούλιο πήρε τελικά την απόφαση να κάνει δεκτό το αίτημα του συμπολίτη μας. Σηκώθηκε ο πρόεδρος του λιμενικού ταμείου και σε έξαλλη κατάσταση αποχώρησε λέγοντας πως θα παραιτηθεί.

Εμάς δεν μας ενδιαφέρει εάν θα παραιτηθεί ή όχι αυτό είναι δικό του θέμα και θα το λύσει πρώτα με τον δήμαρχο. Δε μπαίνουμε σε αυτή τη λογική του κουτσομπολιού, εμάς μας ενδιαφέρει το ύφος και το ήθος της εξουσίας.”

Στο ερώτημά του δημοσιογράφου αν η παραίτηση του προέδρου του Δημοτικού λιμενικού ταμείου την δεδομένη χρονική στιγμή θα πήγαινε πίσω συγκεκριμένα έργα που τρέχουν, ο κύριος Δρακονταειδής είπε τα εξής:

“Δεν δημιουργείται κανένα απολύτως πρόβλημα. Ας αφήσουμε καλύτερα τα projects που τρέχουν στο δημοτικό λιμενικό ταμείο, καθώς δεν τρέχουν και πολλά! Mιλάμε για έναν οργανισμό που έχει κάνει πολύ λίγα πράγματα τα τελευταία τρία χρόνια εκτός από το να ρίχνει προβλήτες.

Ο δήμαρχος εφόσον επιλέξει ο κ. Καρβούνης να παραιτηθεί, δηλώνω για πολλοστή φορά ότι δεν μας ενδιαφέρει αν θα παραμείνει ή θα παραιτηθεί, μπορεί να ορίσει έναν αιρετό, να ορίσει κάποιον που έχει την εμπειρία και είναι στο Συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.

Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η δημοτική αρχή έχει θητεία περίπου τρία χρόνια παρά δύο μήνες. Αυτά τα τρία χρόνια υπάρχουν άνθρωποι που έχουν εκλεγεί με το ψηφοδέλτιο του δημάρχου ενδεχομένως θα μπορούσε να είναι πρόεδροι του δημοτικού λιμενικού ταμείου, αν κι αυτό για μας δεν είναι το μείζον.”

Σχετικά με το θέμα του δημοτικού φωτισμού, ανέφερε πως η Παράταξή του ξεκίνησε το σχεδιασμό από το 2016:

“Ενεργοποιηθήκαμε το 2017, ενώ είχε γίνει και μία προσπάθεια η οποία δεν περπάτησε επί διοικήσεως κ. Αραβανή και από εκεί ξεκινήσαμε εμείς. Το 2017 και καθώς η χώρα άρχισε να στέκεται στα πόδια της οικονομικά, όπως και ο Δήμος Λευκάδας, κάναμε μια μελέτη και αποφασίσαμε να πάρουμε δάνειο από το Ταμείο Παρακαταθηκών, για να μειώσουμε την κατανάλωση της ενέργειας. Όμως όταν ολοκληρώθηκε αυτή η μελέτη και θα έπρεπε να πάρουμε την απόφαση αρχές του 2019, δεν προχωρήσαμε και είπαμε πως αυτή η απόφαση πρέπει να ληφθεί στη νέα θητεία, επειδή δεσμεύει και άλλες δημοτικές αρχές, τουλάχιστον τις 2,5 επόμενες.

Όμως η νέα δημοτική αρχή, μετά από 2,5 χρόνια θητείας και συγκεκριμένα τον προηγούμενο Δεκέμβρη, κατέθεσε τη δική της πρόταση!

Πρέπει να πω όμως πως αυτή τη στιγμή η Λευκάδα έχει 13.000 λαμπτήρες επάνω στα φωτιστικά σώματα. Ο δήμος με βάση επίσημα στοιχεία καταναλώνει περίπου 5,3 εκατομμύρια κιλοβατώρων και από αυτά το 68,4% της κατανάλωσης αφορά 4.100 φωτιστικά σώματα τα οποία είναι και τα πιο ενεργοβόρα.

Άρα μπορείς να πετύχεις μία τεράστια μείωση της ενέργειας αν αλλάξεις τα συγκεκριμένα 4.100 από τα 13.000.

Υπάρχουν τρεις τρόποι για να το πετύχεις αυτό:

– Να έχει τα χρήματα ο δήμος, αυτό εμείς θα επιθυμούσαμε όπως και η κάθε δημοτική αρχή υποθέτω. Όταν όμως για την προμήθεια τους χρειάζεσαι περίπου 4,5 εκατομμύρια ευρώ και είναι ανταποδοτική υπηρεσία αντιλαμβάνεστε πως δεν είναι εφικτό.

– Ο δεύτερος τρόπος είναι να αποτανθείς σε ιδιώτη που θ’ αλλάξει τα φωτιστικά, με τους όρους και τις προϋποθέσεις της μελέτης του δήμου, του ζητάς περίπου τα 10 εκατομμύρια που κοστίζει αυτό το έργο να τα βάλει ο ίδιος, με τον Δήμο να τον αποπληρώνει στα επόμενα 12 χρόνια. Γι’ αυτό σας λέω ότι αυτή η απόφαση δεσμεύει και επόμενες δημοτικές αρχές. Η αποπληρωμή γίνεται από τα τέλη του δήμου τα οποία δεσμεύονται, με τον ιδιώτη να αναλαμβάνει τα 12 αυτά χρόνια να συντηρεί το δίκτυο. Φυσικά ο δήμος θα αποπληρώνει με το αζημίωτο τον ιδιώτη, προφανώς και με το κέρδος το οποίο θα πρέπει να υπάρχει και είναι λογικό.

– Ο τρίτος τρόπος είναι δάνειο από το ΤΠ&Δ, το οποίο θα αποπληρωθεί σε 10 χρόνια, θα κάνεις έναν διαγωνισμό για να σου τοποθετήσει ο εργολάβος που θα προκύψει τα φωτιστικά.

Ο δήμαρχος Λευκάδας ήρθε το Δεκέμβρη με την λύση του ΤΠ&Δ. Ωστόσο ήθελα αυτή η περίοδος που εμείς είχαμε από το Δημοτικό Συμβούλιο σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το γεγονός ότι δεν κάναμε ιδιάζουσες συμβούλια.

Πάντως σε μία προηγούμενη συνεδρίαση που έγινε ενημέρωση είχαμε πει ξεκάθαρα τη γνώμη μας, πώς πρέπει να πάμε μέσω του Ταμείου Παρακαταθηκών, να κάνουμε το διαγωνισμό μας και να γίνει το έργο αλλά το ποσό να μην είναι περίπου στα 7.000.000 ευρώ που ήθελε τότε η δημοτική αρχή, αλλά στα 3.000.000, αλλάζοντας μόνο τα ενεργοβόρα φωτιστικά σώματα, αυτά δηλαδή που καταναλώνουν σχεδόν το 70% της συνολικής ενέργειας που χρεώνεται ο Δήμος Λευκάδας.

Και εμείς προφανώς θέλαμε να αλλάξουμε όλα τα φωτιστικά! Όμως μην ξεχνάμε πως υπάρχει ένα περιβάλλον στο οποίο κινείσαι και παίρνεις τις αποφάσεις σου, ένα περιβάλλον οικονομικό, που έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις. Ο πληθωρισμός τρέχει ασταμάτητα, σε ένα περιβάλλον που το ενεργειακό κόστος έχει αυξηθεί τόσο στους ιδιώτες όσο και στους λογαριασμούς των δήμων.

Για τους υπόλοιπους λαμπτήρες που θα χρειαζόμασταν να αλλάξουμε  και όχι φωτιστικά σώματα, θα μπορούσε να γίνει με έναν ορίζοντα τριών με τεσσάρων χρονών, ξεκινώντας από τις έδρες των δημοτικών ενοτήτων. Με ένα σχεδιασμό θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε στην οίκοθεν αντικατάστασή τους.

Να σας θυμίσω πως εμείς δοκιμαστικά είχαμε αλλάξει περίπου 200 λαμπτήρες LED στην δική μας περίοδο για να δούμε πώς λειτουργούν στην πορεία του χρόνου. Τις αλλάξαμε το 2017, είμαστε στο 2022 και δείχνουν μια πολύ καλή συμπεριφορά.

Η πρότασή μας είναι ότι στις σημερινές συνθήκες που βρισκόμαστε δεν συμφέρει να πάμε με την πρόταση σε ιδιώτη σε καμία περίπτωση, Δεν συμφέρει επίσης να αλλάξουν όλα τα φωτιστικά με μεγάλο δάνειο από το ταμείο παρακαταθηκών, αλλά με ένα μικρό δάνειο για να αλλάξουμε όλα τα ενεργοβόρα σώματα.

Στο τέλος της παρέμβασής του για αυτό το θέμα ο κ. Δρακονταειδής ανέφερε πως με τον τρόπο που επέλεξε η δημοτική αρχή (μέσω ΣΔΙΤ) να κάνει αυτή την αλλαγή, μπορεί να παραχθεί καλύτερος ηλεκτροφωτισμός, έχουμε τα οικονομικά ρίσκα όμως τα 10 – 12 χρόνια όταν τελειώσει αυτή η ιστορία και όλα αυτά τα χρόνια δεν θα έχουμε καμία μείωση τελών, για την κατάσταση είναι μία η άλλη και στη συνέχεια θα πρέπει να αλλάξουμε και πάλι λαμπτήρες, δεν είναι κάτι που σου λύνει δια παντός το πρόβλημα.

Στο τέλος της συζήτησης ο κ. Δρακονταειδής αναφέρθηκε και σε ένα σοβαρό θέμα σχετικά με την πρόταση που κατέθεσε η δημοτική αρχή για χρηματοδότηση 11.000.000 που αφορά βιολογικό για την περιοχή του πρώην Δήμου Καρυάς και για 2 κοινότητες του πρώην δήμου Σφακιωτών.

“Θέλω να πω πως η ευαισθησία είναι σαν το διεθνές δίκαιο δεν μπορείς να την έχεις συγκεκριμένες ημέρες εβδομάδας, όπως και το διεθνές δίκαιο πρέπει να το έχεις μονίμως στην ατζέντα σου και όχι να παίζεις με αυτό.

Επί δημαρχίας κ. Ρεκατσίνα είχε γίνει μία μελέτη το 2008, όπου προβλεπόταν να γίνει δίκτυο στα χωριά του πρώην δήμου Καρυάς και επιπλέον να τοποθετηθεί ένα μηχάνημα compact από το οποίο θα γινόταν ο καθαρισμός των λυμάτων και στη συνέχεια θα οδηγούνταν σε κάποιο αποδέκτη στη γη.

Στις τότε συνθήκες η κ. Ρεκατσίνα-Κωνσταντινίδη έπραξε σωστά γιατί δεν υπήρχαν άλλες λύσεις. Το 2017 όμως ολοκληρώθηκε ο βιολογικός του Νυδριού, καθώς το Compact σύστημα σε καμία περίπτωση δεν έχει τις εγκαταστάσεις του βιολογικού.

Έρχεται το 2022 η δημοτική αρχή και στην αγωνία της να φαίνεται ότι καταθέτει προτάσεις (κατά τη γνώμη μας δεν έχει καμία περίπτωση επιτυχίας, αλλά αν έχει θα είναι τραγικό για την περιοχή) και καταθέτει μία πρόταση όπου στα 3 πρώην χωριά του δήμου Καρυάς και στα 2 των Σφακιωτών Λαζαράτα και Πινακοχώρι, θα γίνει το δίκτυο και τα λύματα μετά την επεξεργασία τους στον Compact βιολογικό, όπως επί λέξει λέει η συγκεκριμένη Μελέτη θα οδηγούνται σε γειτονικό χαντάκι και στη συνέχεια σε γειτονικό αποδέκτη, δηλαδή σε ρέμα! Είναι όμως κάτι που ντρέπονται να το πουν στη μελέτη.

Το έτος 2022 δεν πας να λύσεις το πρόβλημα του βιολογικού με ένα τέτοιο τρόπο. Κατά τη γνώμη μας η δημοτική αρχή το έκανε αυτό απλά για να δείξει πως καταθέτει μία πρόταση. Δυστυχώς, με τους καινούργιους νόμους της κυβέρνησης Μητσοτάκη ο δήμαρχος το πέρασε μόνο από την Οικονομική Επιτροπή, όπου οι συσχετισμοί είναι 8 – 1 υπέρ του. Το θέμα δεν συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο -ελέω νομοθετημάτων κυβέρνησης Μητσοτάκη- παρότι μπορούσε η δημοτική αρχή να το κάνει αλλά δεν θέλησε.

Μιλάμε ότι ένα θέμα που αφορά τόσο το περιβάλλον αλλά και το μέλλον των κατοίκων της ορεινής Λευκάδας, συζητιέται μόνο στην “ασφάλεια” της Ο. Ε. επειδή έχει την πλειοψηφία ο δήμαρχος!

Εμείς είχαμε ενημερώσει πολύ πριν παρθεί αυτή την απόφαση,  πριν περίπου ένα μήνα. Τότε καταθέσαμε την πρόταση : τη μελέτη που είχε κάνει η κ. Ρεκατσίνα-Κωνσταντινίδη την αφήνουμε ως έχει αναφορικά με το δίκτυο, εντάσσουμε όλα τα χωριά των Σφακιωτών και με αγωγό οδηγούμε τα λύματα αυτά στον βιολογικό του Νυδριού, που έχει μεγάλη ανάγκη περισσότερα λύματα για τη σωστή λειτουργία του.

Η πρόταση αυτή απορρίφθηκε από τη δημοτική αρχή, διότι όπως ισχυρίστηκαν και όντως είναι πραγματικότητα δεν θα προλάβαινε να την κάνουν και έκαναν αυτοί που επέλεξαν η οποία και περιβαλλοντικά είναι απαράδεκτη και δεν έχουν και πιθανότητα επιτυχίας.

Στην επισήμανση του δημάρχου ότι τίθεται θέμα χρηματοδότησης με αφορμή τα πληθυσμιακά κριτήρια είπε πως αυτά είναι παραμύθια της Χαλιμάς!

Το πρόγραμμα που βγήκε αφορά όλη την Ελλάδα είναι στο ταμείο ανάκαμψης τι είναι στο ποσό των 200 εκατομμυρίων ευρώ, ένα πολύ μικρό ποσό για τις ανάγκες της χώρας.

Εγώ τα είχα πει και στο Δήμαρχο και στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι σίγουρα θα ανοίξει κι άλλο πρόγραμμα, άρα είχαμε το χρονικό περιθώριο να ολοκληρώσουν αυτή τη μελέτη, μπορούσαμε στον αγωγό αυτό που θα ανοίγαμε να επεκτείνουμε το δίκτυο και σε άλλα χωριά, άρα να μεγαλώσουμε και πληθυσμιακά και κυρίως να λύσουμε σχεδόν το σύνολο της ορεινής Λευκάδας με μία σοβαρή λύση αναφορικά με τον αποδέκτη.

Η πρότασή μας ήταν ρεαλιστική αλλά ο δήμαρχος βιάστηκε, πολύ απλά για να πει ότι καταθέτει μία πρόταση.

Κλείνοντας θέλω να πω, για να ακούσουν και οι ακροατές μας για τι δημοκρατία ζούμε. Είναι γνωστό πως με νομοσχέδιο που αναρτήθηκε και είναι στη διαβούλευση απαγορεύεται πλέον στους επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης να εισαγάγουν το οποιοδήποτε ζήτημα για συζήτηση όπως προέβλεπε ο προηγούμενος νόμος του Καλλικράτη και οι μόνοι που έχουν δικαίωμα είναι ο δήμαρχος και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου!

Εάν αυτό ονομάζουν Δημοκρατία να τη χαίρονται! Απέναντι όμως σε αυτά οφείλουν και οι κοινωνίες και οι θεσμικοί να τοποθετηθούν, αν και οι πιο πολλοί θα το κάνουν γαργάρα διότι δεν έχουν κανένα πρόβλημα επειδή τους βολεύει, δεν πρέπει όμως να ξεχνούν ότι η ζωή κάνει κύκλους.”

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Σχετικά Άρθρα